Diferencia entre revisiones de «Palla»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Linia 2:
A '''palla''' (de o [[Idioma latín|latín]] <''PALEA'') ye o [[trallo]] seco de bellas plantas [[Poaceae|poacias]], en especial os [[cerial]]s de cautivo común: [[trigo]], [[hordio]], [[Avena|cevau]], [[segal]], [[arroz]], etc. Tradicionalment, s'obteneba deseparando-la contra o [[grano]] en o proceso de [[trilla]] y aventau. En l'actualidat, con a [[mecanización]] de a [[siega]], se gosa fer con maquinas.
 
A palla ye un material muit barato y se fa servir ta muitos usos. Eventualment, puede estar [[alimento]] ta bells [[animal]]s, pero l'uso mas freqüent en [[ganadería]] ye de fer-les de [[leito]] a las bestias y ta absorver, espardindo-la por o suelo d'a [[quadra]] ta que absorva parcialment a [[orina]] y a humedat d'o [[fiemo]], o que disminuye o riesgo d'infeccions por l'obligau contacto d'os animals con as suyas deposicions. Tamién s'ha feito servir tradicionalment en atros campos, como a construcción: serviba ta cubillar [[borda]]s y [[cabana]]s, y tamién yera un component d'o [[tillo]] y de l'[[adoba]].
 
As bordas a on que s'almagazena la palla se dicen [[paller]]s/os, pero en bells puestos tamién s'almagazena a la intemperie en [[nieda]]s, que son unas estructuras particulars destinadas a minimizar a descomposición quan s'ha de guardar en o exterior. As [[paca]]s son paquetz de palla compactada mecanicament, de regular con bella maquina especifica ta fer ixa función.