Diferencia entre revisiones de «Morrena»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (descutir | contrebucions)
m r2.7.3) (Robot Adhibito: uk:Морена; cambios triviales
Sin resumen de edición
Linia 7:
* Morrenas de fondón: materials que leva la chelera arrocegando-se por lo [[fondón]].
* Morrenas frontals: se presentan en la [[zona d'ablación]] a on se funde la chelera y sedimentan totz los materials que levaba, presentando continuidat con las atras morrenas.
 
== Morrenas en los Pireneus ==
En los Pireneus bi ha morrenas de la zaguera glaciación u [[Glaciación de Wrum|Wrum]] y morrenas de la [[chicota edat de chelo]]. Las primeras se distribuyen dende lo [[Pireneu axial]] dica la [[Depresión pirenenca meya]] mientres que las segundas se troban en las partz mes altas de las vals pirenencas, sobre tot en lo [[Pireneu axial]].
 
Las cheleras posteriors a la gran desglaciación de l'holocén conoixioron una expansión mientres la [[chicota edat de chelo]], quan se facioron morrenas frontals que amuestran las midas que plegoron a tener.<ref>[[Fernando Biarge]], [[José María García Ruiz]], [[Ana Biarge]] ''Roca viva. El modelado del paisaje pirenaico''. Diputación de Huesca, 2006 177-183.</ref>. Actualment estas cheleras son en proceso de desaparición abanzata. Son eixemplos destacables de morrenas pirenencas de la chicota edat de chelo:
*Un arco morrenico de la [[chelera de Creuenya]].
*Una morrena frontal de la [[chelera de Literola]].
*Morrenas de las cheleras de ''Tempestades'' y ''Barrancs'' dichós los picos Aneto, Espalda y Tempestades.
*Una morrena en [[Bardamina]] correspondient a una chelera desapareixida.
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
== Bibliografía ==