Diferencia entre revisiones de «Morrena»

Contenido eliminado Contenido añadido
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Moraines Surlej.jpg|250px|thumb|right|250px|Morrenas laterals bien visibles por lo retacule de la [[Chelera de Surlej]] ([[Engiadina]], [[Suiza]]).]]
Una '''morrena''' ye un conchunto de materials de diferents midas que transporta una [[chelera]] y sedimenta a on se funde. Son materials que cayen en la [[chelera]] u que son erosionaus por ell en las marguins u en lo substrato. Lo concepto de morrena se solapa con lo concepto sedimentolochico de ''[[till]]'', pero "morrena" ye un termin cheomorfolochico que se refiere a la forma de relleu feita de sedimentos glaciarsglacials u ''till''.
 
D'alcuerdo con la suya posición con respecto a la chelera se parla de diferents clases de morrenas:
*Morrenas laterals: materials que cayen dende las paretz de la [[val con forma d'U]] a los cabos de la [[chelera de val]] y tamién de materials que la chelera erosiona en las suyas marguins.
*Morrenas centrals: se forman por unión de dos morrenas laterals de dos [[cheleras de val]] que confluye en un [[forcallo]].
*Morrenas de fondón: materials que leva la chelera arrocegando-se por lo [[fondón]].
*Morrenas frontals: se presentan en la [[zona d'ablación]] a on se funde la chelera y sedimentan totz los materials que levaba, presentando continuidat con las atras morrenas.
 
Linia 12:
*[[Francisco Anguita Virella]], [[Fernando Moreno Serrano]]. ''Procesos geológicos externos y geología ambiental''. Editorial Rueda, 1993.
 
[[Categoría:Formas desedimentarias sedimentación glaciarglacials]]
 
[[als:Moräne]]