Diferencia entre revisiones de «Maneses»

Contenido eliminado Contenido añadido
→‎Historia: Pavlo Orosio comenta que la Isla de Mevania yera habitada por los escotos a l'egual que Irlanda
Linia 21:
 
== Historia ==
YeEn posibletiempos quede alo principios de l'[[altaBaixo EdatImperio MeyaRomán]] los habitants de la islaIsla estasende Man yeran [[gaels]] d'orichen irlandés, por estar un periodo en lo que los piratas [[escotosescotz]] dende [[Irlanda]] feban ircursions en la [[Britania Romana]] y las costas occidentals de [[Caledonia]] y yeran los qui dominaban la [[Mar d'Irlanda]]. En la traducción herediana d'"''[[Historias contra los paganos]]''" se leye como [[Pavlo Orosio]] comenta que la isla yera habitada por los scotz a l'egual que Irlanda:
{{cita|E alli muit cercana encara esta la isla clamada [[Isla de Man|Mevania]], la cual es de espacio non chica, e es provechosa e temprada tierra, e semblantment es habitada por las gentes de los '''escotos'''.}}
 
A fins de lo [[sieglo VIII]] los [[vikingos]] arriboron en la Isla de Man y se i establioron dominando-la. Como en atras partz de las costas de la [[Mar d'Irlanda]] los vikingos y los gaels se mezcloron creyando un pueblo de cultura mixta pero gaelicoparlant. En l'anyo [[1079]] [[Godred Crovan]] creyó lo [[Reino de Man y las Islas]]. Los vikingos tenioron una influencia mes gran en a isla de Man que en atros territorios d'este reino, quedando-ne toponimos escandinavos y un peculiar sistema politico. Se considera a lo ''[[Tynwald]]'' manés una de las democracias parlamentarias mes antigas de lo mundo, lo suyo nombre deriva de l'antigo escandinavo ''Þingvóllr'' y ye relacionau con las [[asambleya]]s de los vikingos.