Diferencia entre revisiones de «Neurona»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 12:
Las cargas negativas de lo citoplasma se deben a la presencia de proteínas con carga negativa que no pueden salir de la celula, encara que tamién bi ha muitos [[cations de potasio]] con carga positiva. En lo liquido extracelular predominan los [[cations de sodio]], que creyan una carga positiva, encara que tamién bi ha [[anions cloruro]].
 
La [[permiabilidat]] de la membrana pa lo [[potasio]] ye muito mes gran que pa lo sodio. La membrana liucherament permiable a lo [[sodio]], y pa evitar la suya entrada bi ha una [[bomba de sodio-potasio]] que forachita mes sodio que potasio, y evita que se pierda la diferencia de potencial.
 
== Potencial d'acción ==
En una neurona en estato de reposo las canal de sodio y potasio son cerradas y controladas por lo [[voltache]]. Quan arriba un estimulo quimico u electrico ubre las canals pa lo sodio, que entran en la celula empentadas por difusión y por l'atracción electrica que fan las proteínas con carga negativa.
 
La entrada de sodio fa que lo interior de la celula siga menos negativo y si se plega a un libel critico de -55 mV dito umbral, s'ubren de sopetón totas las canals de sodio, por lo que se despolariza la membana dica una valura de +33 mV, la maxima de lo potencial d'acción. Si no se plega a ixe umbral no se chenera un potencial d'acción.
 
Lo potencial d'acción se propaga por tota la neurona y lo suyo axón, ubrindo-sen las canals de sodio de la redolada de las que s'han ubierto.
 
== Repolarización y periodo refractario ==
A mesura que lo potencial d'acción se va transmitindo por l'axón la membrana recupera lo suyo potencial de reposo. A on lo potencial d'acción ye ha plegau a los +30 mV las canals pa lo sodio se cierran pero s'ubren las canals pa forachitar a lo potasio, por lo que la part exterior de la membrana torna a estar con carga positiva respecto a la interior.
 
Cal un periodo refractario pa que la neurona recupere lo potencial de reposo.
 
== Bibliografía ==