Diferencia entre revisiones de «Cuello (topografía)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 5:
== Etimolochía ==
La etimolochía de ''cuello'' no ye guaire clara. Podría venir de lo latín ''collisCOLLIS'' u de lo latín ''collumCOLLUM''. Se documenta en l'[[aragonés de la Val d'Aragüés]]<ref>[[Pascual González Guzmán]] ''El habla viva del Valle de Aragüés''. Monografías del instituto de estudios pirenaicos. Zaragoza, 1953</ref>. Se troba por tot l'[[Alto Aragón]], y en la toponimia de l'aria de l'[[aragonés ribagorzán]] se puet veyer ''cuello'' u ''coll'' (como en "[[Colloliva]]"). Entre los elementos romances aragoneses de lo latín meyeval escrito en l'[[Alto Aragón]] ye se troba la parola ''cuello'' en l'anyo [[1158]]:
{{cita|de '''cuello''' de [[Bailo]] en entro, et de illa '''cuello''' de Sengorrin en entro, et de illo cuello de Baos en entro}}
 
Linia 14:
La forma ''collada'' ye muito freqüent en la toponimia altoaragonesa, presentando-se como ''collata'' en l'[[aragonés central]] y dica ''cotata'' en [[aragonés bergotés|bergotés]]. S'ha proposau una etimolochía a partir de lo latín ''COLLIS LATUS''. En la toponimia asobén corresponde a posicions topograficas baixas entre dos monts u cerros més amplas que los cuellos u en costeras u laderas baixo ixas posicions.
 
Formas toponimicas relacionadas semanticament con ''cuello'' y ''collau'' pero formadas a partir d'atras radices son "[[Pano]]" y "[[Paniello]]", y microtoponimos como ''Siella'' y ''Silleta''.
 
== Referencias ==