Diferencia entre revisiones de «Eslovenos»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 41:
Por un tractato o [[8 de chulio]] de 1941 eslovenia quedó dividita entre Alemanya y Italia, y o districto de Mur ([[Prekmurje]]) pasó ta Hongría. Quan en setiembre de 1943 capituló Italia o sud d'Eslovenia fue administrato por Alemanya.
 
En 1946 o territorio habitato por os eslovens adintro d'a [[Republica Federal Popular de Yugoslavia]] esdevinió a [[Republica Socialista d'Eslovenia]], que incluyiba o districto de Mur ([[Prekmurje]]). Se creya atra muga con Italia ([[tractato de París]] de 1947) que adchudica a Eslovenia a val alta d'o [[río Soncio|Soncio]] y divide a ciudat de [[Gorizia]]. [[Trieste]] y a suya redolata son declaratos territorio libre ([[Territorio libre de Trieste]]) y no se resuelve a suya situación dica 1954. Una minoría eslovenia d'unas 50.000 presonas queda en Italia.
 
En tota a [[Republica Federal Popular de Yugoslavia]], dimpués [[Republica Federal Socialista de Yugoslavia]], Eslovenia yera a zona més rica, con mayor ran de vida y que contribuiba més a l'aduya federal a rechions menos desembolicatas. En a decada de 1980 i heba tensión entre [[Ljubljana]] y Belgrado y en chinero de 1989 se creya en partito politico no comunista (o primero en os países comunistas), y dimpués atros. En abril de 1990 i habió eslecions y ganó una coalición de centro-dreita, pero fue esleito president o comunista [[Milan Kuncan]]. En aviento de 1990 o 95 % d'os eslovens votoron a favor d'a independencia.