Diferencia entre revisiones de «Montenegro»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 88:
En [[1515]] Montenegro prene un nuevo estatuto, en teoría baixo sobranía otomana, en realidat qui manda ye un principe-bispe. Dimpués de Danilo a succesión pasa dejde tío a sobrín en a familia d'os Petrovic Njegos. Danilo estableix relacions con a Rusia de [[Pero I de Rusia|Per o Gran]] en [[1711]] y en recibirá aduya. En estos tiempos que o centro politico serbio yera en o norte se produció a formación d'una identidat montenegrina deseparata d'a identidat [[Serbios|serbia]] cheneral.
 
En 1851 o poder se seculariza y o ''knez'' (principe) no ye [[bispe]]. Esclata una guerra contra os otomans, que son vencitos en 1858 en Grahovo. En [[1875]] bi ha una revuelta en Bosnia-Herzegovina y Montenegro y Serbia aprobeitan pa declarar a guerra a los otomans en 1876. O congreso de Berlín de 1878 reconoixió a independenziaindependencia de Montenegro y permitió l'anexión de territorios a lo norte (una part d'[[Herzegovina]]) y l'este, a més d'un acceso a la mar en Bar ([[Antivari]]), més gran con l'anexión de Dulcigno en 1881.
 
En 1912 Montenegro pasa a estar un reino, y participa en a [[I guerra balcanica]]. Os [[montenegrins]] asitian [[Shköder]] y por o tractato de Bucarest en 1913 Montenegro s'exampla con l'anexión d'a metat sud d'o [[Sanchak de Novi Pazar]] y d'a Rechión de [[Pec]]. O exercito montenegrín participó en a [[primera Guerra Mundial]] en o mesmo bando que Serbia, y acompanyó a lo exercito serbio en a suya retirata. Cetinje fue evacuata o [[27 d'aviento]] de 1915.