Diferencia entre revisiones de «León III de Bizancio»

Contenido eliminado Contenido añadido
m ortografía using AWB
Jpbot (descutir | contrebucions)
m ortografía, replaced: lumer → numer
Linia 15:
{{Cita|Aprés la muert de Theodosio, emperador de Grecia, clamado por sobrenombre Atramitino (troz tallato) e Isauro por su terra, el cual los sus parientes le metieron nombre Conon. Aquesti Leo fue de vil linatge e muit pobre: e él viviendo con su sudor e treballo, partiose de [[Isauria]] con toda su companyía e vinose'nde a [[Mesinvría]] en el tempo de Justiniano, tío del primer Justiniano, no del secundo, e él trobó allí grant recebimiento de algunos nobles ciudadanos, e de poco en poco fue puyado en honor, e aprés por occasión de algunos trobó del emperador grant honor. Finalment como a Dios plazió, fue emperador Tirano de Grecia, assí como se conta en su historia}}
 
Venció a los arabes que asitiaban Costantinoble en os anyos 717-718. Tenió relativament buenas relacions con os [[khazaros]] y bulgaros y eixampló y milloró o rechimen de ''Themas'', puyando-ne o lumeronumero y fendo-los de menor mida. En l'anyo 726 promulgó a ''Eclogué'', una compilación legal.
 
Con León III encomienza a [[controversia iconoclasta]], en l'anyo 726. En Italia os papas [[Gregorio II]] y [[Gregorio III]] en a quistión d'o culto a las [[santas imachens]] condució a una baralla con o emperador. Gregorio III aplegó bells concilios en Roma pa anatemizar y excomulgar a los iconoclastas en os anyos 730 y 732. O emperador León se tornó transferindo o sud d'Italia y Grecia d'a churisdicción papal a la d'o patriarca de Costantinoble. A baralla se tradució tamién en un alzamiento armato en o [[Exarcato de Rávena]] (727). Os subditos d'o sud d'Italia incomplioron os suyos edictos relichiosos y la provincia de Ravena s'esgalló d'o Imperio.