Diferencia entre revisiones de «Capítol d'a seu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m →‎Vinclos externos: ortografía, replaced: Enrastre → Vinclo
Jpbot (descutir | contrebucions)
m ortografía, replaced: lumer → numer (3)
Linia 2:
[[Imachen:Sint-Salvatorskapittel Bruges Precious Blood 2008.JPG|thumb|225px|Capítol de la Seu de Bruxas]]
 
D'alcuerdo con lo [[dreito canonico]], lo '''capítol de la Seu''' ye un colechio de [[clerigo]]s instituito pa aduya a lo [[bispe]] con lo suyo consello y, en o caso de quedar vacant lo puesto, sustituir-lo en lo gubierno de la [[diocesi]]. La suya creyación ye facultat de lo [[Papa]]. Los capítols se composan de [[Calonche]] y dignidatz que pueden estar numeratos (con prevendas fixas) u no numeratos (lo lumeronumero de [[calonche]]s que sinyala lo bispe seguntes las [[renda]]s).
 
Bi ha un titol beneficial que se da a bells miembros de lo capítol metropolitán que se diz ''[[dignidat eclesiastica]]'' y que da preferencia sobre los atros miembros. Lo suyo lumeronumero y nombre no se fundoron en lo dreito común eclesiastico, se fundoron en los requisitos organizativos de la vida regular y de cadaguna de las [[diocesis]] y en los costumbres de cada [[Ilesia (institución)|ilesia]]. La vida en común requereba la creyación de bells cargos pa lo rechimen, disciplina y administración de lo capítol; y lo gobierno de la diocesi recomendaba la presencia en las seus de los arcedianatos y [[arciprestato]]s que i heba en lo mapa eclesiastico.
 
Lo '''Capítol''' lo forman un ''[[deán]]'' (que fa como president), l'''[[arciagne]]'', lo ''[[capiscol]]'' u ''[[cantor]]'', lo ''[[mayestre]]'' e lo ''[[tresorero]]''. Chunto a ellos se troban las ''[[calonchía]]s'', en lumeronumero variable seguntes un capitol y atro, on bi ha calonches, diacons, sozdiacons y en bels casos (en los capitols més grans) los [[capellán|capellans]].
 
Ye claro que la primera dignidat yera la de lo [[bispe]] (''EPISCOPUS'' en [[latín]]) en cada capítol y [[diocesi]].