Diferencia entre revisiones de «Cuart de la Uerba»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Arreglos menores y otros
Sin resumen de edición
Linia 20:
|}}
 
'''Quart de la Uerva''' (''Cuarte de Huerva'' en [[idioma castellán|castellán]]) ye una localidat y [[municipio]] [[Aragón|aragonés]] situato a lo sud d'ade la [[Comarcas d'Aragón|comarca]] de [[Comarca de Zaragoza|Zaragoza]], en ala [[provincia de Zaragoza]].
 
Tien una [[Población humana|población]] de 9.564 habitants ([[2011]]), en una [[superficie]] de 8,9 [[km²]] y una [[densidat de población]] de 1074,60 hab/km².
 
== Cheografía ==
ALa localidat de Cuart de la Uerba ye situata a 299 [[metro]]s d'[[altaria]] dencima d'ode lo ran d'ade la mar, a una [[distancia]] de 6 [[km]] d'ade la ciudat de [[Zaragoza]], ala [[Capital (politica)|capital]] d'asde las suyas comarca y provincia y d'Aragón.
 
ALa partepart viella ye en un mont [[Cheso (material)|chesoso]]. En oslos tiempos de [[bambolla inmobiliaria]] de Zaragoza (primera decada d'ode lo [[sieglo XXI]]), olo desembolique urbán rapido y no controlato ni res ha feito que s'haiga formato una zona nueva en olo mesmos [[cauz]] y [[cono de dechección]] d'una [[rambla]] y por ala mesma [[ribera]] d'a Uerva, en zonas de claro [[riesgorisgo cheolochico|riesgorisgo]] d'[[inundacions]], (y d'[[flash flood|inundacions lampedo]]). Tamién han costruitoconstruito casas baixo [[cinglo]]s chesosos, con claro riesgorisgo de [[torrocata]]s.
 
== Toponimia ==
D'oDe lo [[latín]] ''Quartus'', que indica que i yera olo [[miliario]] ''Quartus'' d'ade la ''Via Romana Laminium'' dende [[Zaragoza]]. OLo emplego de ''Cuarto'' como microtoponimo se troba a sobén en ala [[val de l'Ebro]], pero con atro significato, como oslos terrens que salen de dividir una zona pa vender aslas [[pastura]]s: ''Cuartillo de las Cabras'' ([[Andosiella]]), ''Cuarto Chico'' ([[Cadreita]]), ''Cuarto la Carne'' ([[Pedrola]]), ''Cuartos'' (Zaragoza), ''Cuarto'' ([[Fuents d'Ebro]]), ''Cuartona'' ([[Viliella d'Ebro]]).
 
En [[1180]] ya ye documentato como ''Quart'', pero en textos latins d'ode lo [[monesterio de BeruelaVeruela]] de [[1247]] ye mencionato como ''Quarto'': ''castrum et villam de Quarto''. Bi n'ha referencias como ''Quart de la ribera de la Huerva'' ([[1361]]):<ref>[[ANA DEL CAMPO GUTIÉRREZ]] APORTACIÓN DOCUMENTAL AL ESTUDIO DEL PALACIO DE LA ALJAFERÍA: ALBARANES DE OBRAS REALIZADAS EN 1361 DIRIGIDAS POR BLASCO AZNÁREZ DE BORAU. Artigrama, núm. 20, 2005, 197-214 — I.S.S.N.: 0213-1498 [http://www.unizar.es/artigrama/pdf/20/3varia/1.pdf]</ref>
{{Cita|Ffeyto en Çaragoça XXVIIIº días del mes de ffebrero. Como yo, Çalema de la Puerta, moro de '''Quart de ribera de la Huerba''', atorgo aver avido e recebido de vos, Blasco Aznárez de Borau, '''[[sozcambrero]]''' del Sennyor Rey e obrero de la obra del [[Alchafaría|Aliafaría]] de Çaragoça por aquell a mí dar e pagar deviades por razón de XXIIIº [barrado: sueldos] almodís de aljenz que yo vendié a vos pora huebos de la obra de los oratorios de la cappiella nueva, yes a ssaber, a precio de Vº sueldos VIIIº dineros jaccenses cada un almodí possado dentro en la dita Aliafería. Et porque de los ditos CXXXVI sueldos me atorgo de vos seer pagado, por esto fago vos end fer aquest present público albarán a todos tiempos valedero. Ffeyto día e anno ut supra. Testes son d’esto Domingo Liminnyana e Mahoma del [[Alamín]], moro '''de Quart''', habitantes en Çaragoça.}}
 
Linia 193:
 
== Esporte ==
*OLo [[fútbol]] ye representato por olo [[Club Deportivo Cuarte Industrial]].
*En iste municipio ye situata ala [[Ciudat Esportiva d'o Real Zaragoza]].
 
== Fiestas ==