Diferencia entre revisiones de «Solifluxión»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con '250px|thumb|Chicots lobulos de solifluxión en [[Suiza.]] A '''solifluxión''' ye un tipo de movimiento de ladera en suelos arc...'
 
Sin resumen de edición
Linia 2:
A '''solifluxión''' ye un tipo de [[movimiento de ladera]] en [[suelo]]s archilencos saturaus en augua en o que se suman a [[reptación]] y o [[fluxo]]. Son chicotz fluxos viscosos y lentos de suelos cayendo costera entabaixo en forma de lobulos individuals que pueden levar a vechetación enradigada. Se producen d'una traza intermitent en cada [[ciclo de chelo-deschelo]], asobén en primavera con o [[mayenco]], quan a nieu se reviene y os suelos son embadinaus. Son tipicos d'o [[sistema morfoclimatico periglaciar]], pero no exclusivos.
 
En o [[Sistema Iberico]] a solifluxión se produce actualment, y ye fácilment observable en [[Cantaviella]]. En o noruestel'ueste d'a [[Sierra d'Albarrazín]] os lobulos de solifluxión retienen l'augua, o suelo s'embadina y se forman [[paúl]]s en a redolada de [[Bronchals]] y [[Oriuela (Teruel)|Oriuela]], que por ixo prene o nombre ''del Tremedal''. Tamién en a [[Muela de Sant Chuan]] se producen fenomens de solifluxión en os materials terrichens de facies [[Weald (facies)|Weald]] y en as [[arenas d'Utriellas]].
 
== Bibliografía ==