Diferencia entre revisiones de «Almendrón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Jpbot (descutir | contrebucions)
m replaced: Perine → Pirene
Linia 3:
Un '''almendrón''' ye una [[roca sedimentaria]] detritica formata por [[ruello de glera|ruellos de glera]] u [[cantal]]s unitos por un [[cemento]] de [[precipitación quimica]] y a vegatas una [[matriz]].
 
Se considera almendrón quan os fragmentos de [[roca]] son mayors de 2  mm, mayors que los de l'[[arena]].
 
Un ambient tipico de [[sedimentación]] d'almendrons son os [[río]]s, quedando a man de l'antigo [[cauz]] por fer falta més enerchía pa mover os ruellos que l'arena, o [[limo]] u l'[[Archila (particla)|archila]].
Linia 9:
Os almendrons con cantals angulosos han sedimentato en ambients continentals de semontano por l'acción de [[torrent]]s.
 
En a [[Depresión de l'Ebro]] ha estato tipica a sedimentación en as marguins de cuenca de ruellos de glera y cantals traitos por ríos dende os [[PerineusPireneus]], [[Sistema Iberico]] y as [[Catalanides]]. Os almendrons que n'han resultato s'han cementato con [[carbonato calcico]], y han desembolicato un modelato en [[mallo (cheomorfolochía)|mallo]]s por a disolución d'este carbonato a favor de [[diaclasas]] verticals. Esto se vei en os [[Mallos de Riglos]], Mallos d'[[Agüero]], [[sierra de Santo Domingo]], [[Los Fayos]], La Pesquera ([[Bezeit]]) y Roques del Masmut ([[Penyarroya de Tastavins|Penyarroya]]).
 
[[Categoría:Rocas sedimentarias]]