Diferencia entre revisiones de «Quercus ilex»

Contenido eliminado Contenido añadido
m r2.7.1) (Robot Adhibito: ar:سنديان أخضر
Jpbot (descutir | contrebucions)
m Venezuela, replaced: Perine → Pirene (3)
Linia 26:
 
== Relación con la Cultura tradicional ==
En la [[Cuenca Mediterrania]] puet formar [[selva]]s on domina lo estrato arborio, los [[carrascal]]s. En lo paisache de lo [[Semontano PerinencoPirenenco]] y bellas depresions preperinencasprepirenencas la vechetación natural ye lo carrascal, y encara ye bien representato. Manimenos l'acción humana ha favoreixito que lo [[Pin borde]], de creiximiento més rapido li haiga preso puesto.
 
Las [[ballota]]s de bellas variedatz son dulces y las gosaba minchar enantes la chent. En [[Extremadura]] y [[Andalucía]] (y antismás en [[Provincia de Teruel|Teruel]]) los [[tocin]]s de raza iberica minchaban ballotas, que teneban [[acetos grasos insaturatos]] como l'[[aceto linoleico]], que dimpués s'acumulaban en lo blanco de la suya carne, con lo que dan un [[pernil]] de gran calidat.
Linia 39:
La palabra ''lecina'' ye d'orichen [[latín]] y se relaciona con lo [[Idioma castellán|castellán]] ''encina'' y lo catalán ''alzina''. Seguntes [[Joan Coromines]], en [[Catalunya]] la deseparación de l'aria on se diz ''alzina'' y l'aria on se diz ''carrasca'' coincide en part con la deseparación entre la [[Catalunya Nueva]] y la [[Catalunya Viella]]. Bells botanicos catalans siguen la convención de dicir la [[subespecie]] ''ilex'' como ''alzina'' y la subespecie ''ballota'' como ''carrasca'' aproveitando lo feito que la primera se troba més que més en l'aria termediterrania humida y [[submediterrania]] de lo nordeste y la segunda en l'aria en l'ueste y sur, pero en catalán las dos parabras son [[cheosinomimos]] y la chent no diferencia subespecies ni por caracteristicas ni por emplego.
 
En [[Aragón]] tamién podió desvenirse que ''lecina'' estase lo nombre emplegato en que no ocuporon los musulmans y ''carrasca'' lo nombre en las arias més baixas y mediterranias que si que ocuporon, porque ''lecina'' s'emplega més que més en lo norte, pero no ye tan claro como en lo caso catalán porque la parabra ''carrasca'' tamién s'ha documentato en las vals més altas de lo PerineuPireneu axial.
 
[[Categoría:Quercus|ilex]]