Diferencia entre revisiones de «Escureixiu»

Contenido eliminado Contenido añadido
ArthurBot (descutir | contrebucions)
m r2.6.3) (Robot Adhibito: hr:Zalazak sunca
m ortografía, replaced: cual → qual using AWB
Linia 3:
O '''escureixito''', u '''boca de nuei''', ye l'inte d'o [[día]] en que o [[Sol]] se pone per l'Ueste, dispareixendo per debaixo lo plan de l'[[horizont]].
 
A hora d'o escureixito varía seguntes o tiempo de l'anyo y a latitut d'o puesto dende o cualqual se lo mira. Istas variacions se deben a la [[inclinación axial|inclinación de l'eixe]] d'a Tierra y a lo movimiento d'o planeta arredol d'a suya [[orbita]]. En as semanas que abracan os solsticios de [[verano]] y d'[[hibierno]], igual lo escureixito como l'amaneixer se rezagan una mica cada día. A refracción per l'[[atmosfera]] d'as rayadas d'o Sol fan que veigamos a suya luz mesmo quan o Sol ya s'ha puesto. Ixa refracción aluenga o día y alcuerza la nuei. En o "[[Libro del Trasoro]]" parlan sobre a variación d'a duración d'o día y a nueit seguntes o tiempo de l'anyo en zonas muito septentrionals:
{{cita|Estas e muytas otras tierras e islas son de alla Bretanya e ultra la tierra de Noruega; mas la isla de [[Thule|Cile]] es la çaguera, qui es en el [[fondón|fondon]] al cabo de septentrión que esta, quando el sol es en el signo de [[Cáncer (constelación)|Cançer]], en los grandes días, '''la nueyt es asi chica que ella semella atraspassar como ha no res'''. E el yujerno quando el sol entra en [[Capricornio|Capitornj]] en las grandes nueytes, '''el dia es asi muy chica que ellos no han njngunt spacio entre leuant e ponjent del sol'''. Et vltra alen es la mar congelada e tenyent, en do ella no ha njngun departimjento de leuant e de ponyent, segunt el conto dize alla do el faula del curso del sol. Encara yes la isla de [[Hebridas|Vndas]], do los omnes que alla habitan no han ansia e ellos biuen de pexes e de leyt. Encara y son las islas [[Orcadas]], en do no abita njnguna gent. Mas aqui se calla el conto de faular de Europa, que fina en Spanya, e dira de la .iij-ª partida, esta yes Africa.}}