Diferencia entre revisiones de «Solido bizantín»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m ortografía, replaced: eba → heba using AWB
Linia 18:
Lo solido tien dos fraccions: lo semis, equivalent a 1/2 solido, y lo trient, equivalent a 1/3 de solido. En [[latín]] lo plural de solido (''solidus'') ye ''[[solidii]]''.
 
La parabra ''solidus'' la ebaheba emplegata enantes [[Dioclecián]] ([[284]]-[[305]]) pa dicir la moneda d'[[oro]] que éll mesmo introdució y que yera diferenta de la que introduciría dimpués [[Constantín I]]. La moneda teneba una valura teorica de 1/72 de la libra romana (d'alto u baixo 4,5 g). Los ''solidii'' yeran más amplos y finos que l'''aureu'', fueras de bellas emisions de baixa calidat de lo [[Imperio Román d'Orient]]. Tamién se producioron ''semissis'' (meyo solido) y ''tremissis'' (un tercio de solido).
 
Con la creyación de lo solido bizantín, Constantín I principió una reforma monetaria que permitió estabilizar la economía en lo [[Imperio Román]], que se trobaba en crisi, lo que consiguió, esdevenindo lo ''solido'' en la base de la economía de lo [[Imperio Román d'Orient]]. Lo solido mantenió una valura costant en Occident dica lo [[sieglo IX]], emplegando-se en Orient dica lo [[sieglo XI]] como moneda de cambeo en lo [[comercio]] internacional.