Diferencia entre revisiones de «Mosqueruela»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (descutir | contrebucions)
m r2.6.4) (Robot Adhibito: uk:Москеруела
Jpbot (descutir | contrebucions)
m ortografía, replaced: zi → ci, güé → hue
Linia 50:
Lo poblato iberorromán de ''San Antonio'' encara yera poblato en la [[Al-Andalus|Edat Meya musulmana]]. Los musulmans andalusís costruyoron lo [[castiello del Mallo]] en l'este de lo termin talment pa aturar l'abance cristián.
 
Seguntes [[Cheronimo Zurita]], [[Alifonso II lo Casto]] reconquerió en [[1181]] la zona de l'actual nuclio urbán, y dimpués tendrá importancia como muga con los musulmans, como lugar de paso pa las [[cabalgata]]s de saqueyo cristianas que de camín ta la costa, y como un punto de referencia en la conquista de [[Valencia]]. De fuents historicas se conoix lo trazato d'un vial, dito ''calçada de Meder'', que mugaba lo termin en l'aria noreste. N'esta parte de lo termin i heba chicotz asentamientos ditos ''[[Atorella|Las Posadas de Atorella]]'', ''Las Casiellas'' u ''Las Covas de Petro Exameneç''. Las noticias d'este periodo son escasas, Pero II concedió en octubre de [[1203]] a Arnal Palaciano lo lugar güéhue desconoixito de ''Bos'', que los moros diciban ''Val de Ursera'', y que se crei que mugaba con Mosqueruela. Tamién sorprende la donación de lo [[castiello del Mallo]] a [[Gastón de Castellot]] en chinero de [[1204]], que no pareix que lo rei controlase.
 
Pareix estar que en [[1234]] los mesmos habitants de Mosqueruela conquerioron lo [[castiello del Mallo]]. La fundación de Mosqueruela estió en [[1265]] por orden de [[Chaime I d'Aragón]], pero lo toponimo ya existiba enantes. Perteneixió a la [[Comunidat de Teruel (Historia)|Comunidat de Teruel]], dentro a [[Sexma del Campo de Montagut]]. En [[1286]] se concede a Mosqueruela o dreito a celebrar ferias.<ref>{{es}} ''Historia de Aragón'', dirichita por [[Eloy Fernández Clemente]], La Esfera de los Libros, [[Madrit]], abril de [[2008]], 1ª edizión, ISBN 978-84-9734-722-8, pachina 248.</ref>
Linia 182:
*[[29 d'abril]], [[Sant Per Mártir]].
*Zaguer domingo de [[mayo]], ''Fiestas de la Estrella'', bi ha una romería ta lo [[La Estrella|Santuario de la Estrella]]
*Feria ganadera lo primer domingo de [[septiembre]], que existe dende que Martín I lis concedió lo [[privilechio]] de celebrazióncelebración de ferias.
 
== Referencias ==