Diferencia entre revisiones de «La Iglesuela»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (descutir | contrebucions)
m ortografía using AWB
Linia 27:
Ye situato a 1.127 [[metro]]s d'[[altaria]] dencima de lo ran de la mar, muito amán de la muga provincial y más amán de [[Castellón de la Plana]] que de la capital [[teruel]]ana, de la que ye a una [[distancia]] de 113 [[km]]. Dende La Iglesuela se plega ta la muga de la provincia por dos carreteras, una que va ta [[lo Portiel]] puyando por lo [[Puerto de las Cabriellas]], y atra que baixa ta lo [[Río de las Truitas]] en dirección [[Villafranca (Castellón)|Villafranca]].
 
A vechetaziónvechetación natural son [[pin]]etas, [[carrasca]]ls y [[Caixico|caixicars]], pero bi ha abundant presencia d'especies caducifolias, (en [[selvas mixtas submediterranias]], [[aceral]]s, etz..) en especial en lo parache de [[La Tosquilla]], o podió estar o despoblato meyeval d'[[Atorella]].
 
=== Mugas ===
Linia 60:
 
== Toponimia ==
Bi ha en atras partz de la [[Peninsula Iberica]] toponimos pareixitos y puet estar que lo pareixito con Ilesia u ''Iglesia'' siga por analochía. Existe la interpretazióninterpretación que tiengan que veyer con una radiz que en [[Idioma castellán|castellán]] ha dato ''guijo'', ''guija'', ''guijarro'' ("cantal", "[[ruello de glera]]", "piera") y de feito l'antigo puesto on yera lo lugar ye un chacimiento arqueolochico con muitas losas y piedras de costrucción d'epoca romana. En castellán la evolución d'esta radiz ha estato:
 
(PETRA) AQUILEA > AGUILLA > ''guija''.