Diferencia entre revisiones de «Reino visigodo de Tolosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 80:
En [[489]] [[Zenón]] cedió lo [[Imperio Román d'Occident]] a los [[ostrogodos]], que amenazaban lo [[Imperio Román d'Orient]], y mesmo li cedió lo títol churidico d'emperador.
 
Teodorico adrezó las suyas fuerzas contra [[Dalmacia]], que fue ocupata en l'anyo [[489]] y entrióentró en Italia en l'anyo 490 vencendo a [[Odoacro]] y los [[herulos]] en la ripa de lo Isonzo[[río Soncio|Soncio]], a man de [[Verona]], y por segunda vegata en la ripa de lo río [[Adda]]. Teodorico entró en [[Pavia]], on fue atacato por los herulos d'Odoacro en l'anyo 490, qui asitió la ciudat. De seguro que los asitiadors habrían exterminato a los [[ostrogodos]] si lo visigodo [[Alarico II]] no bi hese intervenito. La intervención d'Alarico II obligó a Odoacro a retirar-se enta [[Ravenna]] (agosto de l'anyo [[493]]) on quedó asitiato por Teodorico mientres tres anayatas ([[490]]-[[493]]). A principios de l'anyo [[493]], Odoacro y Teodorico plegoron a un alcuerde, pactando un reparto de lo poder. Teodorico entró en Ravenna lo [[27 de febrero]] y encomenzó una epoca de gobierno conchunto que remató en pocos días con l'asasinato d'Odoacro a principios de marzo a mans d'o mesmo Teodorico, qui tamién fació matar a la familia de lo rei herulo, y ordenó por sorpresa fer una mortalera de las tropas herulas. Teodorico ya no asumió lo títol d'Emperador y probablement en pago de l'aduya de los [[visigodos]], la filla de Teodorico, [[Tiudigota]], se casó con Alarico II (entre l'anyo [[490]] y l'anyo [[495]] aproximadament, naxendo-ne un fillo dito [[Amalarico]].
 
La tensión entre Visigodos y [[francos]] yera creixient y evident en l'anyo [[504]]. [[Teodorico lo gran]], rei de los [[ostrogodos]] fació de mediador entre lo franco Clodoveu y lo visigodo Alarico II pa evitar una guerra, conseguindo que los dos reis s'entrevistasen en una isla de la Loira a man d'[[Amboise]]. La Loira yera la muga entre los dos reinos. S'evitó la guerra pero la tensión no disminuyó.