Diferencia entre revisiones de «Güell»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m refirme aerio using AWB
Linia 1:
:''Iste articlo ye sobre un lugar aragonés en o municipio de Graus; ta atros usos, se veiga '''[[Güell (desambigazióndesambigación)]]'''''.
{{Grafía_87}}
:''Iste articlo ye sobre un lugar aragonés en o municipio de Graus; ta atros usos, se veiga '''[[Güell (desambigazión)]]'''''.
{{Localidá Aragón
|nombre = Güell
Línea 14 ⟶ 13:
}}
 
'''Güell''' ye un conchunto de [[lugar]]ons deseparatos uns quilometros, en a [[balval de l'Isabana]], güeihuei pertenexiensperteneixiens a lo municipio de [[Graus]], en a [[Comarcas d'Aragón|comarca]] [[Aragón|aragonesa]] d'a [[Ribagorza]], con una [[Población humana|población]] de 46 habitants en [[1991]].
 
==Cheografía==
Güell ye a la dreita de l'[[Río Isabana|Isabana]], muga de l'antigo termin, a lo norte i ye a Sierra de Güell que desepara as balsvals de l'[[Isabana]] y l'[[Esera]]. En Güell bi ha un mont clamato [[Morrón de Güell]], dende on se bei tot o curso baixo de l'Isabana. Baixo este Morrón bi ha una ermita dita ''Birchen de las Rocas''.
 
L'antigo termin, abitat ixemenato teneba os [[casal]]s de ''la Badía'', ''el Castell'', ''la Collada'', ''Farrerós'', ''Julià'', ''la Maçana'', ''Peregrí'', ''Picontor'', ''Remorosa'', ''la Ribera'', ''el Pueyo'', ''el Rincón'', ''Solano'' y ''Trespueyo''.
 
==Nombre==
As primeras menzions son como ''Gudil'', ''Gudili'', ''Gudel'', en [[966]], estando a zaguera a que predominará en tota a [[Edat Meya]]. ''Guel'' se bei ya en [[1620]]. En a [[Puebla de Castro]] esistibaexistiba l'apellito ''Gudal'' en [[1495]], antezedentantecedent d'a ''Casa Gudel'' ya documentata en [[1747]]. Por o que pareix probiénprovién de l'antroponimo chermanico ''Gudhild'', pero poderbapodría tener relaziónrelación con o toponimo [[Buil]].
 
==Historia==
S'incorporó en Graus en [[1972]] (Decreto 3357/71, de [[23 d'abientoaviento]]).
 
==Parla==
A parla de Güell forma con as parlas de [[La Collada]], [[La Mazana]], [[el Pueyo]] y [[el Rincón]] un d'as 7 parlas locals dentro d'as parlas de l'Isabana meya y baixa, de transizióntransición estricta entre o [[Idioma catalán|catalán]] y l'[[Idioma aragonés|aragonés]]. D'alcuerdo con [[Artur Quintana]] a parla de ''Güell''-''el Rincón'' se puet clasificar como [[Idioma catalán|catalán]].
 
==Enrastres externos==