Diferencia entre revisiones de «Calandras»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: nobiembre → noviembre
mSin resumen de edición
Linia 1:
Las '''calandras''', antigamentu '''caliendas''' son una forma popular de predizirpredicir l'[[orache]] que se febas'emplegaba antes más.
{{Grafía_87}}
Las '''calandras''', antigament '''caliendas''' son una forma popular de predizir l'[[orache]] que se feba antes más.
 
Se para cuenta de l'[[orache]] que fa empezipiandoempecipiando lo 13 d'aviento, Santa LuziaLucia ey rematando lo 5 de chinero, biespraviespra de reis.
 
Cada día, menosfueras d'o de [[Nadal]], corresponde con un mes de l'anyo binientvinient. D'esta traza lo diya 13 d'aviento ([[Santa LuzíaLucia]]) equibaldrá a chinero, lo diya 14 a febrero, ey asinas d'esta traza. Se dezibadeciba que puyaban las caliendascalandras. Lo diya de Nadal no tien equibalenziasequivalencias ey ye un punto d'inflesióninflexión. Dimpués se para cuenta de l'orache que fa los 12 diyas dimpués, pero de retaculas, lo diya 26 correspondeba a aviento, lo diya 27 correspondeba con noviembre, ey asinas d'esta traza. Se dezibadeciba que baxabanbaixaban las caliendascalandras.
 
Si coinzidibacoincidiba l'[[orache]] de los dos diyas que correspondeban a lo mesmo mes, se podeba predizirpredicir que ixe mes de l'anyo binientvinient faría ixe orache.
 
En [[Castelserás]] ey [[TorroziellaTorrociella d'Alcanyiz]] s'ha conserbato lo nombre orichinal de ''Caliendas'', evolución regular en aragonés de lo latín ''CALENDAS'', (primer diya de cada mes).
 
Las Calandras u Caliendas aragonesas equibalenequivalen a ''les tretzenades'' de zonas catalanoparlants ey a las ''Cabañuelas'' castellanas, son en atras calendatas ey que temporalment coinzidencoinciden con las ''Tenporak'' bascas
 
[[Categoría:Supersticions]]