Diferencia entre revisiones de «Luengas caucasicas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m r2.7.1) (Robot Adhibito: fa:زبان‌های قفقازی
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Caucasus-ethnic es.svg|thumb|375px|Grupos etnolingüisticos a la rechión d'o Caucaso]]
 
La denominación '''luengas caucasicas''' (millor clamatas talmén '''luengas d'o CaucasoCaucas''') abraca per un regular lo conchunto altament heterochenio de familias lingüisticas charratas en a rechión d'o [[Caucaso]], en o brazo que achunta la [[Europa de l'Este]] y l'[[Asia occidental]] entre lo [[Mar Negro]] y lo [[Mar Caspio]]. Los estudios lingüisticos que s'han feito sobre istos idiomas amuestran que las relacions y afinidatz entre élls son chicotas y no guaire claras.
 
== Clasificación d'os idiomas d'o Caucaso ==
La mayoría d'os idiomas de l'aria d'o Caucaso se destribuyendistribuyen entre tres filos[[filo (lingüistica)|filo]]s prou acceptatos, la relación d'os quals podría explicar-se seguntes bells lingüistas per lo contacto cheografico-historico, y que sería la razón d'a etiqueta cheneralista de '''luengas caucasicas'''.
Ixos tres filos u macrofamilias son:
* lo [[Luengas surcaucasicas|surcaucasico]] u '''kartulián''', que encluiinclui lo principal idioma caucasico, lo [[Idioma cheorchián|cheorchián]], luenga oficial a [[Cheorchia]] que tien uns quatre millons de parladors;
* lo [[Luengas norcaucasicas occidentals|norcaucasico occidental]], tamién dito '''pontico''', '''circasián''' u '''abkhasio-adigueu''', la luenga més charrata d'o qual ye la [[Idioma kabardián|kabardiana]], con un millón de parladors;
* lo [[Luengas norcaucasicas orientals|norcaucasico oriental]], tamién dito '''caspián''' u '''najodaguestanínakh-daguestaní''', que conta con un numbro més gran de luengas, d'entre las qualas lo [[Idioma chechén|chechén]], con un millón de parladors, ye la principal.
 
== Macroclasificacions proposatas ==
Bells lingüistas consideran que los idiomas norcaucasicos occidentals u abkhasio-adigueus y los orientals u najodaguestanísnakh-daguestanís forman una mesma macrofamilia, la '''norcaucasica''' -dita a vegatas simplament '''caucasica''', mesmo si ixo n'exclui idiomas surcaucasicos-, propuesta que no conta con una ampla acceptación.
 
Dende lo naiximiento d'a lingüistica acomparata en o [[sieglo XIX]], l'aparent aislamiento d'os idiomas caucasicos ha feito que muitos lingüistas s'interesasen a mirar de relacionar-los con familias difuera d'a rechión d'o Caucaso. Si bien la mayoría de propuestas no son acceptatas, ye posible que existís bella conexión entre los idiomas norcaucasicos y bells idiomas estinguitos que se charrasen antis més a [[Anatolia]] y lo norte de [[Mesopotamia]], como lo [[Idioma hatti|hatti]] u las [[luengas hurrito-urartianas]].
 
En a versión d'a superfamilia [[Dené-caucasico|dené-caucasica]] d'o lingüista [[Serguei Stárostin]], lo caucasico nororiental y lo hurrito-urartián sería relacionato només que en un nibelnivel superior d'a familia clamato sino-caucasico.
 
== Relación con o vasco ==