Diferencia entre revisiones de «Escultura»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m →‎Procedimientos: refirme aerio
Jpbot (descutir | contrebucions)
m refirme aerio
Linia 5:
Se clama '''escultura''' a:
 
* L'[[Arte]] de modelar, entretallar u entretallar en [[bardo]], [[piedra]], [[fusta]] u atro material ye una d'as [[Artes Polidas]] en a cuala l'artista se espresa por meyo de bolumens y espazios. A escultura ye l'arte plastico, l'arte de modelar feguras y reproduzir obchectos de bulto. En er, se encluyiban d'antis másmas todas as artes alfareras, as d'entretalladura y zinzel chunto con as de fundiziónfundición y remoldato.
 
* L'obra feita por o [[escultor]].
Linia 13:
A estatuaria complega tres cheners :
 
* a ''[[estatua]]'', que reproduze una fegura umana u animal solada y por entero, a lo menos o suyo parti másmas noble que ye la cabeza
* a ''colla'' que representa cuantas feguras umanas en scena ye dizir con una aziónacción común
* o ''[[relieu]]'', que presenta feguras en scena u soladas pero nomás brullando sobre una superfizie.
 
Linia 21:
A conduta representa en escultura y en pintura lo que o [[modulo]] en arquitectura y no ye atra cosa, en cheneral, que o conchunto d'as mesuras proporzionals que s'alufran en a fegura umana.
 
Os artistas griegos d'o sieglo d'oro ([[sieglo V a.C.]]) abioron ya a suya conduta atribuyiu prenzipalmén a lo escultor [[Policleto]] y anque dende allora ha ito abendo retificazions y bariazions en mans d'os antigos y mudenos artistas, quedó pro establito por o pintor [[Leonardo da Vinci]] a remates d'o [[sieglo XV]] acomodando-se a er a mayoría d'os pintors y escultors. A mesura alazetal d'a conduta florentina prenita de l'ombre bien establiu ye en a cabeza. Ista se considera en altaria como a güeitena parti de tot o cuerpo, estando a cara a sobre parti d'o mesmo y d'una altaria igual a la largaria d'a man. Estando l'ombre en piet y estendillando os brazos, determina un cuadrau perfecto con as ringlas que baixan a plomo y pasan por as estrimeras d'as mans y as que orizontalmén se tienden sobre a cabeza y debaixo d'os piules. As diagonals d'iste cuadrau se tallan en a zaguer bertebra lumbar y fixan en o zentro de toda la fegura. Tirando una orizontal por dito punto zentral se dibide l'ombre en dos partis iguals y cada una d'istas en atras dos, por ringlas paralelas que trescruzan por a metá d'o peito y por as rodetas. A cabeza se dibide a la suya begadavegada en cuatro partis iguals estando una d'eras a nariz.
 
== Procedimientos ==
 
A Escultura y másmas encara as artes a era subordinadas, se sirben de bariaus prozedimientos t'a suya execuziónexecución. Os escultors gosan aprestar a suya obra formando en modelo (modelando) con [[buro]] u [[Cheso (material)|cheso]] fin a fegura que ha de servir-les como alazet y este modelo equibale ta ells a lo [[bozeto]] t'o pintor u o plan ta l'[[arquitecto]]. Dimpués, l'artista quita de puntos a suya obra con ausillo d'una cuadricla fendo-la proporzional a o suya mena. A matiera sobre a cuala treballa o escultor gosa estar [[bardo]], [[piedra]], [[fusta]], [[bronze]], [[fierro]], [[bori]], [[plata]] u [[oro]].
 
O prozedimiento alazetal y clasico siguito por os escultors ye l'entretallau, serbiendo-se d'[[escobre]] y [[buril]] u [[zinzel]] seguntes os casos pos encluso l'atros prozedimientos de fundir y moldeyar desichen másmas u menos retoques de zinzel si l'obra ha de salir perfecta. S'emplegan antimás o remoldato u budau, o zincelau, o repuxau, o embutiu, o grabau y o raxoso u troquelau.
* ''Entretallar'' pende en tirar particlas a lo mazacón ya esbastato dica lograr otener a fegura que se pretende.
* ''Moldeyar'' ye dar a una pasta la deseyada forma adibiendo u quitando micotas de pasta .
* ''Budar'' ye otener una forma en buedo u laso t'aplenar-la dimpués con fundiziónfundición u con una pasta cualsiquiera y lograr a positiba.
* ''Zinzelar'' ye retocar con zinzel as feguras otenitas por o budau y tamién formar baixo relieus con o zinzel en una lamina metalica.
* ''Repuxar'' ye produzir en una lamina de metal a fuerza de martiello sobre bel molde los relieus y os buedos amenistables ta consiguir a forma que se pretende.