Diferencia entre revisiones de «Movimientos de ladera»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m clean up, replaced: resistenzia → resistencia
Sin resumen de edición
Linia 1:
Os '''mobimientosmovimientos de ladera''' son [[mobimientosmovimientos de masas]] que se produzenproducen en as [[ladera]]s. En as laderas bi ha a més de material cheolochico solido, material d'orichen [[organico]] ey [[augua]], ye l'augua la que autuaactua como lubrificantelubrificant, fendo menor a resistencia d'os materials a ser deformatos.
{{Grafía_87}}
Os '''mobimientos de ladera''' son [[mobimientos de masas]] que se produzen en as [[ladera]]s. En as laderas bi ha a més de material cheolochico solido, material d'orichen [[organico]] e [[augua]], ye l'augua la que autua como lubrificante, fendo menor a resistencia d'os materials a ser deformatos.
 
Bi ha muitas clasificazionsclasificacions d'os mobimientosmovimientos de ladera ey a begatasvegatas un mobimientomovimiento de laderas puet tener component de diferents clases de mobimientomovimiento. A clasificaziónclasificación de [[Carlon y Kirby]] ([[1972]]) modificata por [[Gardiner y Dackombe]] en [[1983]] preszindeprescinde d'as torrocatas ey considera os mobimientosmovimientos de ladera como entre meyo de tres cabos, que se representan en os tres bertizesvertices d'un diagrama triangular dibiditodividito en campos: os [[fluxo]]s, os [[esliz|eslic]]es y a [[reptazión]] u ''creep''. Considera os ríos como un caso de fluxo puro (fegura en o diagrama pero no ye un mobimientomovimiento de ladera).
 
En o segmento que bi ha entre o fluxo puro y os eslizeseslices bi ha un gradient de mayor a menor umidathumidat. Os eslizeseslices representarían a menor umidathumidat, ey puyando a umidathumidat trobaríanos dimpués os [[chorripatizo]]s u [[lurt]]es, ey ya a man d'o fluxo puro, as [[coladas de bardo]].
 
En o segmento que bi ha entre os eslizeseslices y a reptaziónreptación de suelos trobamos a reptaziónreptación de taluztalutz.
 
En o segmento que bi ha entre os fluxos puros y a reptaziónreptación de suelos trobamos a [[soliflusiónsolifluxión]].
 
== Bibliografía ==
*[[Francisco Anguita Virella]], [[Fernando Moreno Serrano]]. ''PROCESOS GEOLOGICOS EXTERNOS Y GEOLOGÍA AMBIENTAL''. Editorial Rueda.
 
[[Categoría:Movimientos de ladera]]