Diferencia entre revisiones de «Wikipedia:Uso d'a luenga/Gramatica»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Linia 137:
:Yo he visto ''luengo'' con o significato de ''largo'' en bell diccionario dialectal d'o Sobrarbe. Existe tamién como apellito y debió significar antigament tamién ''alto''. Yo ''luengo'' como ''de luent'' no lo conoixco ni no lo he visto en textos meyevals, on he visto bella parola pareixita a como sería italián ''lontano''. Si t'intresan os temas gramaticals bi ha una categoría de gramatica aragonesa con muitos articlos y puetz deixar preguntas en as fuellas de discusión d'os articlos que sigan feitos sobre una qüestión en contreto. Encara no tenemos l'articho [[adchectivos calificativos en l'aragonés]], pero bell día sí. Tamién tenemos l'articlo [[Lexicolochía de l'aragonés]] y una plantilla de navegación que puet fer-se servir {{gramatica aragonesa}}.EBRO
::Yo no heba visto ''luengo'' soque en aragonés meyeval, y pensaba que no s'emplegaba en aragonés vivo. Si tenetz a referencia moderna de ''luengo''= largo, ya diretz a on. En quasi todas as variedatz ye ''largo'' (u ''llargo'' en Ribagorza), encara que sí que gosan emplegar-se en aragonés estandar tanto ''largaria'' como ''longaria''. Pa "lejos" se fa servir ''luen/lluen'' y ''leixos'', pero como adchectivo solo he visto ''leixano''. Manimenos, o adchectivo de luen regular que habría d'estar "lontano", pero no sé que se diga en garra puesto.--[[Usuario:Juanpabl|Juan Pablo]] 21:53 12 may 2011 (UTC)
:::Cuento que sale en as cancións de Mallacán, pero no sé si son exautament una referencia fiable, ya que he leyito bellas críticas a la calitat d'o aragonés que emplegan (referindo-se a él como urbanita o neofabláns). Yo no soi quí ta dicir cosa porque no conoixco bien l'aragonés, y presonalment me fa asabelo goi a suya mosica y por os esfuerzos que fan por a luenga (han estau a primera colla de mosica aragonesa que me cuacó, y de seguras enta yo un incentivo ta querern aprender l'aragonés), pero ye a referencia que tiengo yo... PS: Desincusa, me pa que me soi entibocau de lugar, bi ha una sección t'o léxico y no me n'heba parau cuenta! --[[Espezial:Contrebucions/189.111.88.52|189.111.88.52]] 02:39 13 may 2011 (UTC)