Diferencia entre revisiones de «Establés»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
clean up, replaced: poblazión → población, superfizie → superficie
m ortografía using AWB
Linia 1:
{{Grafía_87}}
{{Localidat Espanya
|nombre = Establés
Línea 20 ⟶ 19:
'''Establés''' ye un [[municipio]] d'a [[provincia de Guadalachara]], [[Comarcas de Castiella-La Mancha|comarca]] de [[Señoría de Molina-Alto Tajo]] y [[partito chudicial]] de [[Molina d'Aragón]], en a [[comunidat autonoma]] de [[Castiella-La Mancha]], [[Espanya]].
 
A suya [[Población humana|población]] ye de 49 habitants ([[2007]]), en una [[superficie]] de 52,42 [[km²]] ey una [[densidat de población]] de 0,94 hab/km².
 
== Cheografía ==
Línea 28 ⟶ 27:
 
== Toponimia ==
[[Mariano Marco Yagüe]], l'autor d'o estudeyo d'o lesico d'a Señoría de Molina atribuye l'orichen d'o toponimo ''Anchuela'' a l'aragonés ''[[ánchel]]'':{{Cita| su nombre procede del latín ''ángelus'' -en altoaragonés anchel/a pronunciación cerrada de la ''ey'' = oe, Anchol- = ángel/a. Procede del tiempo de la reconquista al igual que Anquela y señala el límite de la incursión del Batallador por el río Mesa, ocho años antes de la conquista de Molina, éste rey era un gran devoto de los santos ángeles a quienes se encomendaba -Anchol = Angel-. Sus campañentos en la conquista de Molina, unos años más tarde, se asentaron en la otra Anchuela, la del Pedregal}}
 
== Administración ==
Línea 72 ⟶ 71:
 
== Molimentos ==
*[[Castiello d'Establés]], de [[1450]], contruyitocontruito por o [[conte]] de [[Condato de Medinaceli|Medinaceli]], dimpués d'a suya conquiesta.
*Ilesia parroquial, d'o [[sieglo XVI]].