Diferencia entre revisiones de «Vendema»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m meridionalizando..., replaced: sur → sud , sur] → sud]
"mes" y "mas", "vino" y "vin" en a mesma frase!! uniformidat!
Linia 1:
[[Image:Jacob Philipp Hackert 003.jpg|thumb|right|'''BendemaVendema''', [[Sorrento]], [[Jacob Philipp Hackert]], [[1784]]]]
{{Grafía_87}}
[[Image:Jacob Philipp Hackert 003.jpg|thumb|right|'''Bendema''', [[Sorrento]], [[Jacob Philipp Hackert]], [[1784]]]]
 
A '''bendemavendema''' ye la [[recoleziónrecolección]] u collita de las [[uga]]s pa fer [[binvin]]. Lo tiempo de bendemavendema ye entre [[chulio]] ey [[octubre]] en l'o [[emisferiohemisferio norte]] ey [[febrero]] ey [[abril]] en l'o [[emisferiohemisferio sud]]. Esto ye seguntes lo grau de maduraziónmaduración de la uga que se quiera, ye dizirdicir, de l'inte en que la proporziónproporción entre los zucres ey azetosacetos ye lo millor pa fer lo binvin en custión. L'inte pa la bendemavendema depende de:
 
* '''CondizionsCondicions climaticas''': contra mésmas gran la [[latitut]], la uga másmas tardana.
* '''Zona de produzión'producción'': las ugas de las [[biñavinya]]s orientatas ta lo sud maturan enantes que las que son orientatas ta lo norte. En zonas mésmas alteras las ugas maturan enantes.
* '''Tipo d'uga''': las biñasvinyas d'uga blanca maturan por un regular enantes que las d'uga negra.
 
* '''Tipo de binovin que se quiera''', determinato por másmas u menos de belsbells componens como:
**''zucres'': contra mésmas [[zucre]] tienga la uga, mésmas [[etanol|grau d'alcol]] tendra lo binvin. Ha de tener la cantidat de zucre chusta pa prenzipiarprencipiar la fermentaziónfermentación alcolicaalcoholica.
**''azetosacetos'': cal [[azeto|sustanzias azetas]] pa que no se i críen [[bauteriabacteria]]s dolentas pa la conserbaziónconservación de lo binvin u que puedan produzirproducir malantíasmalautías.
**''[[componens aromaticos]]'': son diferensdiferents en o prozesoproceso de maturaziónmaturación de la uga, ey dan caracteristicas espezialsespecials a lo binvin.
 
== Tipos de bendemavendema ==
Bi n'n ha dos trazas:
*'''Manual''': ye pa fer binsvins d'alta calidat ey de binsvins espumosos, en los que cal esleir los [[carrazos]].
 
*'''Mecanica''': la bendemavendema [[maquina|mecanica]] ye mésmas economica. Cada begata se fa mésmas en las zonas binaterasvinateras, ey ye un feito que se da en las grans espleitazionsespleitacions, que necesitan mésmas man d'obra.
 
[[Categoría:Viticultura]]