Diferencia entre revisiones de «Saqués»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 11:
'''Saqués''' ye un [[lugar]], hue albandonato, situato en o municipio de [[Biescas]], en l'[[Alto Galligo]]. Se troba entre a carretera A-136 y o entibo de [[Bubal]] en a [[val de Tena]].
 
En [[1834]] perteneixeba a lo concello de Chaca y dimpués s'unió a lo municipio de [[Piedrafita de Tena|Piedrafita]] formandofendo parti d'o [[Quinyón]] d'a [[Quinyón d'a Partaqua|Partaqua]]. Fue expropiato, albandonato en [[1969]] ta construir o entibo y más tardi donato a la [[Cruz Roya]]. Dende [[1973]] ye parti d'o municipio de Biescas y dimpués de que fuesen requiestas en [[1989]] as casas se tornoron a los antigos propietarios.
 
Antis de que fuese albandonato, as actividatz prenzipals en Saqués yeran l'[[agricultura]], a [[ganadería]], o [[comercio]] y o [[torismo]]. A comunicación con a resta de lugars d'a val yera asabelo buena gracias a la carretera que pasaba por a parti baixa a on bi heba puents sobre o [[Gorgol]]. Por iste feito yera un centro lochistico dentro d'a val. Asinas a botiga de Saqués yera o puesto dende on se distribuiban os productos ta la resta de localidatz d'a redolada como [[Oz de Tena|Oz]], [[Piedrafita]], [[Tramacastiella de Tena|Tramacastiella]] y [[Búbal]]. Ya en os [[decada de 1960|años 1960]] bi heba tres camions en Saqués que s'encargaban de distribuir as [[mercancía]]s por istos lugars. D'atra mán o torismo tamién principiaba a estar una actividat important en a población como contrimuestra l'Hotel ''Valle de Tena'', un d'os primers hotels d'a val.
 
Manimenos l'actividat comercial d'o lugar ya existiba d'antigo, más que más o contrabando, estando un d'os centros d'ista actividat en a redolada chunto con Piedrafita, Biescas y [[Yesero]]. A rota más important ta pasar as mercancías ta [[Francia]] yera o [[puerto de BuxarueloBuixaruelo]] puyando por a [[Sierra Tendenera]] y trescruzando a [[val d'Otal]]. Os productos que gosaban trayer-se de contrabando yeran a sobén maquinas de cusir, [[becicleta]]s, [[reloch]]es y [[esquilla]]s.
 
==Pardina de l'Artosa y Estarluenga==