Diferencia entre revisiones de «Ducau d'Íxar»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 18:
[[Ferrando II d'Aragón]] compensó a la Casa d'Íxar puyando de categoría a la [[baronía d'Íxar]], que esdevinió un ducato o [[16 d'abril]] de [[1483]]. Dimpués por l'aduya de la [[Casa d'Íxar]] en l'afer de Navarra tamién puyó a ducato o recient creyato [[condato d'Aliaga]] o [[10 d'octubre]] de [[1487]]. Manimenos o suyo hereu no teneba o títol de duque d'Íxar (pero si que en yera de [[Lecera]] y [[Aliaga]]). En l'anyo [[1528]] lo rei [[Carlos I d'Aragón]] reconoixió como "grans d'Aragón" a ueito casas nobles, entre ellas los Ferrández d'Íxar como contes de Belchit, representatos por [[Loís Ferrández d'Íxar Arellano]], segundo conte de Belchit.
 
La serie ducal d'Ixar se reanudó con [[Chuan Francisco Ferrández d'Íxar y Ferrández d'Heredia]] por autorización de [[Felipe I d'Aragón]] en [[1599]], y dende ell existirá o títol de duque d'Íxar transmeso de cheneración en cheneración. Dende que la cort se quedó fixata en Madrit en [[1561]] los duques d'Íxar i establioron la suya residencia pa mantener la suya posición y privilechios. Esto fació que en lo ducato quedase enfortita la posición de los suyos administradors. A la muerte d'este duque lo [[13 d'abril]] de [[1614]] la suya filla donya [[Donya María Estefanía Ferrández d'Íxar y Castro-Pinós]] recibió lo títol por herencio. Lo ducato d'Íxar lo heredó breument Donya María Estefanía (1614-1616) y dimpués Donya [[Isabel Margalida d'Íxar Pinós]] (1620-1642), casata con Don [[Rodrigo Sarmiento de Silva Mendoza y Villadrando de la Cerda]], III conte de Salinas y Ribadeo, marqués de Alenquer.
 
En lo reinato de [[Felipe IV d'Espanya]] lo cinqueno duque d'Íxar Don [[Rodrigo Sarmiento de Silva, de Villandrando y de la Cerda]] se sublevó.