Diferencia entre revisiones de «Ducau d'Íxar»

Contenido eliminado Contenido añadido
Don Pedro Pablo Alcántatara Fadrique --> Don Pedro Pablo Alcántatara Fadrique y muitos atros igual, "Don" no fa parte d'o nombre ni fará d'o títol de l'articlo quan lo faremos
Linia 18:
[[Ferrando II d'Aragón]] compensó a la Casa d'Íxar puyando de categoría a la [[Baronía d'Íxar]], que esdevinió un ducato o [[16 d'abril]] de [[1483]]. Dimpués por l'aduya de la [[Casa d'Íxar]] en l'afer de Navarra tamién puyó a ducato o recient creyato [[Condato d'Aliaga]] o [[10 d'octubre]] de [[1487]]. Manimenos o suyo hereu no teneba o títol de Duque d'Íxar (pero si que en yera de [[Lecera]] y [[Aliaga]]). En l'anyo [[1528]] lo rei [[Carlos I d'Espanya]] reconoixió como "grans d'Aragón" a ueito casas nobles, entre ellas los Ferrández d'Íxar como contes de Belchit, representatos por [[Loís Ferrández d'Íxar Arellano]], segundo conte de Belchit.
 
La serie ducal d'Ixar se reanudó con [[Chuan Francisco Ferrández d'Íxar y Ferrández d'Heredia]] por autorización de [[Felipe II d'Espanya]] en [[1599]], y dende ell existirá o títol de duque d'Íxar transmeso de cheneración en cheneración. Dende que la cort se quedó fixata en Madrit en [[1561]] los duques d'Íxar i establioron la suya residencia pa mantener la suya posición y privilechios. Esto fació que en lo ducato quedasen enfortita la posición de los suyos administradors. A la muerte d'este duque lo [[13 d'abril]] de [[1614]] la suya filla [[Donya María Estefanía Ferrández d'Íxar y Castro-Pinós]]. Lo ducato d'Íxar lo heredó breument Donya María Estefanía (1614-1616) y dimpués [[Donya Isabel Margalida d'Íxar Pinós]] (1620-1642), casata con [[Don [[Rodrigo Sarmiento de Silva Mendoza y Villadrando de la Cerda]], III conte de Salinas y Ribadeo, marqués de Alenquer.
 
En lo reinato de [[Felipe IV d'Espanya]] lo cinqueno duque d'Íxar [[Don [[Rodrigo Sarmiento de Silva, de Villandrando y de la Cerda]] se sublevó.
 
Lo IX Duque d'Íxar [[Don [[Joaquín-Diego de Silva Ferrández d'Íxar y Porto-Carrero]], [[Funes de Villalpando]] (1749-1758) se casó lo [[20 de marzo]] de [[1739]] con [[Doña María Engracia, Engracia Abarca de Bolea y Pons de Mendoza]], [[Ximénez d'Urreya]] y [[Bermudez de Castro]], filla d'o IX Conte d'Aranda [[Don [[Buenaventura de Abarca de Bolea]]. Lo solo fillo d'este matrimonio estió [[Don [[Pedro Pablo Alcántatara Fadrique]], que hederó totz los títols y estatos de los duques d'Íxar y los contes d'[[Condato d'Aranda|Aranda]].
 
En 1798 por la muerte sin succesor de lo deceno [[Condato d'Aranda|conte Aranda]] [[Pedro Abarca de Boleya]] lo títol de conte Aranda pasó a lo IX duque d'Íxar [[Pedro Pablo de Alcántara de Silva Fernández de Íxar]].