Diferencia entre revisiones de «Pedro Recuenco»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m Zagueras peticions, replaced: otubre → octubre, berbo → verbo (2)
Sin resumen de edición
Linia 1:
{{Grafía_87}}
{{Infobox famosos
|nombre = Pedro Cuenco Caraballo
Línea 21 ⟶ 20:
'''Pedro Cuenco Caraballo''' ([[Zaragoza]], [[10 d'octubre]] de [[1927]] - [[Zaragoza]], [[11 de mayo]] de [[2006]]) estió un [[relichioso]] escolapio y [[filologo]] [[Aragón|aragonés]].
 
Poliglota, dominaba o [[Idioma castellán|espanyolcastellán]], l'[[Idioma anglés|anglés]], o [[Idioma francés|francés]], l'[[Idioma alemán|alemán]], o [[idioma chaponés|chaponés]], l'[[idioma italián|italián]], o [[Idioma ruso|ruso]], l'[[Idioma aragonés|aragonés]] y o [[Idioma catalán|catalán]] y luengas clasicas como lo [[idioma latín|latín]], lo [[idioma griego|griego]] y lo [[ebreuhebreu biblico]], y conoixeba muitas atras luengas. Antiparte, teneba diplomaturas en anglés y catalán.
 
Dimpués d'aberhaber estato ordenato diacono con os [[escolapios]], adedicó la suya bidavida a l'amostranza, primero en [[Daroca]] (1949-1951) y dimpués en [[Irache]] y [[Albelda]] (1951-1956) y en Logroño, an que impartiba [[Latín]], [[idioma griego|griego]], Literatura, Historia, Arte, FranzésFrancés, Anglés y Filosofía.
 
RespeutibeRespective a la suya formaziónformación academica, en 1954 consiguió a LizenziaturaLicenciatura en Filosofía y Letras (seziónsección de Filolochía Romanica) por la [[UnibersidáUniversidat Complutense|UnibersidatUniversidat Complutense de Madrit]], dotorandodoctorando-se en la mesma espezialidáespecialidat por la [[UnibersidáUniversidat de Obiedod'Oviedo]]. En 1971, en la [[UnibersidáUniversidat de BalenciaValencia]], obtenió la espezialidatespecialidat en Metodolochia AudiobisualAudiovisual de Luengas Modernas. Y en 1975 la diplomatura en [[Idioma ebreohebreu|EbreoHebreu Biblico]], por lo Instituto Internacional de Luengas, con residenziaresidencia en [[Aranchuez]]. En 1979 lelo destinoron ta Zaragoza (ta la escuela d'Escuelas Pías, en la carrera Conde d'Aranda) alternando las clases allí con las de mayestro en la Escuela UnibersitariaUniversitaria d'Amostranza “Birchen“Virchen d'o Pilar”, impartindo las materias de FranzésFrancés, Anglés, Filolochía IspánicaHispánica y Luenga Aragonesa.
 
Por lo suyo perfecto dominio de lo anglés asumió lo cargo d'ausiliarauxiliar de lo capellán de la [[Base Aeria Americana de Zaragoza]] dende [[1982]] dica [[1992]].
 
Entre [[1993]] y [[2001]] estió postrato por la enfermedat, pero se refizo y s'en fue ta la [[India]], en do treballó como mosen calasanziocalasancio, adscrito ta la misión de la provincia escolapia d'Archentina en [[Kanyakumari]] y [[Bangalore]] con los futuros postulants y teologos escolapios indios.
 
Tornó ta Zaragoza l'[[11 de mayo]] de [[2006]], en do morió 6 días dimpués.
 
==A suya fazetafaceta de luenguistalingüista ==
Amás de dominar las luengas modernas y clasicas debanditas, Pedro Recuenco estió un gran estudioso y conoixedor de las luengas [[suajili]], [[indi]] y [[malayalam]], idioma de lo que ebaheba feito un dizionariodiccionario espanyol-malayalam (no publicato). Tamién teneba ya bel treballo abanzato sobre unatro dizionariodiccionario indi-espanyol. O suyos conoximientos de ruso li permitioron de fer una traduzióntradución ta lo espanyol de ''[[Os chirmans Karamazov]]''.
 
Estioron muitos os treballos publicatos como tradutortraductor d'articlos y libros, muitos d'istos de la editorial ''Verbo Divino'', tanto de l'alemán, como de l'anglés y lo francés.
 
Como gran umanistahumanista que yera, atra de sus fazetasfacetas como imbestigadorinvestigador estió a d'os suyos estudios sobre la luenga aragonesa. Asinas, dende 1979 dica 1992, impartió clases de Luenga Aragonesa. Una luenga, l'aragonés, a la que atorgaba (dende lo suyo punto de vista d'espierto linguista) un puesto predominant y preeminent en l'orichen de luengas semellants, como l'[[idioma occitán|occitán]] y lo catalán, en considerar l'aragonés como anterior a elsells y nuclio fundazionalfundacional de los mesmos. FrutoFruito d'iste important treballo d'imbestigacióninvestigación sobre l'aragonés ye a suya cruzialcrucial y encara no superata obra de gramatica aragonesa: ''Conchugazión y pronombres febles de l´aragones (229 verbos aragoneses conchugados'') editata en 1992 por l'asoziaziónasociación cultural [[Ligallo de Fablans de l'Aragonés]], con l'aduya de lo [[DeputaziónDeputación Cheneral d'Aragón|Gobierno de Aragón]]. Una obra muito important, porque, como lo propio Recuenco dizibadiciba en lo prelogo de lo suyo libro, ye la conchugaziónconchugación lo aspeutoaspecto más difízildifícil de la gramatica quan se charra u s'escribe.
 
Atra de las suyas grans iniciatibasiniciativas estió la traduzióntraducción de lo NueboNuevo Testamento a l'aragonés, que estiófue publicata postumament en l'añoanyo 2008<ref>[http://www.heraldo.es/index.php/mod.noticias/mem.detalle/idnoticia.2839 El Ebanchelio, seguntes San Chuan], [[Heraldo de Aragón]]</ref>.
 
==Libros publicatos==
Línea 112 ⟶ 111:
{{listaref}}
 
==BinclosVinclos externos==
*[http://www.aragob.es DeputaziónDeputación Cheneral d'Aragón]
*[http://www.scolopi.net/ Pachina oficial de los Escolapios]
*[http://www.aragon.escolapios.es/ Pachina de los Escolapios en Aragón]