El Bolar (Letuix)

(Reendrezau dende Cerro de Bolar)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Bolar
Volar
Situación
Situación Muga entre Letuix y Almonecir de la Cuba (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra
Macizo
Altaria 604 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

El Bolar (en castellano El Volar) ye un pueyo de 604 metros d'altaria situau en a muga entre os municipios de Letuix y Almonecir de la Cuba, en a provincia de Zaragoza.

Bi ha un vértiz cheodesico en a suya cima.

Toponimia editar

La palabra bolar ye una variant de boyaral, una defesa de propiedat comunal a on deixaban lo ganau que serviba pa treballar en lo campo. Como la mayor parte d'ixe bestiar yeran bueis prenioron lo nombre de boyalar.

En la carta de población atorgada a Almonecir de la Cuba en 1322 bi ha referencias a boarales:

Las quales ditas casas, vega et huerta et termino de Almonezir damos et atorgamos a los ditos pobladores et vezinos de Almonezir, et con estas franquezas et libertades sobreditas et con las que de part de yuso se seguiran, yes a saber: con terminos, boalares, defesas, aguas, yerbas, predios, fustas, lennyas verdes et secas, asi dius tierra como sobre tierra, salvo empero que nos, ni el senyor de Almonezir que por tiempo sera, ni los ditos pobladores et vezinos del dito lugar que agora son o por tiempo seran non podamos vender ni dar fusta ni lenya ni creda ni carbon de nenguna natura a persona o personas de fuera la villa que no seyan vezinos del dito lugar de Almonezir.

Vinclos externos editar