Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una botella (d'o francés bouteille y iste d'o latín butticŭla) ye un recipient ideyau pa contener liquidos y transportar-los, fabricau en materiales richidos, en o suyo orichen d'archila y dimpués de vidre u metal, y a partir d'o sieglo XX en diferentes tipos de plasticos.[1]

Una botella

As primeras botellas de vidre fabricadas por sofladura datan d'o sieglo II y fuoron trobadas en China y Echipto. Yera un producto de luxo dica que a producción semiautomatica se desembolicó en l'anyo 1894 en Francia por Claude Boucher (1842-1913)[2] y en 1903 por Michael Joseph Owens (1859-1923) en os Estaus Unius.[3] Ista automatización contribuyió a popularizar a botella como embalache de muitos liquidos (vin, biera...) que antis nomás se vendeban en botellons.

A producción en masa de botellas de vidre y más que más de botellas de plastico d'un solo uso ha creyau un problema ecolochico con o tiempo y ha contribuyiu a un esperdicio no sostenible de recursos. A millor solución ye a reutilización[4] pero se mantiene o problema entre o intrés particular d'a industria a o intrés cheneral.[5]

Referencias editar

  1. Tamién i hai botellas metalicas que s'utilizan pa contener gases a presión pero o suyo uso ye más especifico y menos cheneralizau.
  2. (fr) Bouteille. Musée des Boissons et de la Sommellerie, Sainte-Gemmes-sur-Loire
  3. (en) Owens, Michael Joseph. The Cyclopaedia of American Biography. Pach. 123
  4. (ca) El vidre: reutilitzar és la millor opció. Ecoconsells. Universitat de Barcelona. Marzo de 2008
  5. (ca) La reutilització del vidre. Agència de Residus de Catalunya

Se veiga tamién editar