Bencinera

(Reendrezau dende Benzinera)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una benzinera u gasolinera[1] ye una estación en a cual se puet comprar carburant (benzina, fueloil, etc.) y ficar-lo en o deposito de combustible d'un vehíclo. A vegadas se i pueden comprar atras cosas u pueden tener atros servicios, como poder comprebar a presión d'os pneumaticos u escusaus pa as personas. Por motivos de seguridat ye prohibiu d'encender-ie fumarrez.

Benzinera de "Los Enlaces" de Zaragoza

Iste tipo de comercio ye un eixemplo de competencia monopolista, ya que gosan tener siempre os mesmos clients. Tamién, encara que en teoría se pueden establir librement, en a practica gosan asociar-sen con as pocas grans interpresas distribuidoras que bi ha, con contractos d'exclusividat.

Bi ha dos tipos de benzineras, as abanderadas y as independients, que encara que en principio pueden comprar a cualsiquier petrolera gosan fer-lo a las dos grans interpresas multinacionals Tamoil y Saras. As benzineras abanderadas pueden ser dreitament chestionadas por as petroleras u por tercers, en iste zaguer caso puet tractar-se d'un chestor, de manera que a petrolera ye a propietaria d'a benzinera, encara que en subcontracte a chestión, u d'un atra man puet tractar-se d'un abanderau u propietario d'a benzinera, que sinya un contrato con u que se compromete a comprar combustible unicament a una sola interpresa petrolera mientres dure o contrato, que puet ser de dica cinco anyos.

Benzineras en Aragón editar

En a ciudat de Zaragoza destaca a estación de servicio de los Enlaces, obra de l'arquitecto José de Yarza García construyida en a decada de 1960 y declarada Bien Catalogau d'o Patrimonio Cultural Aragonés.[2]. Tamién destaca en o paisache urbano a benzinera de l'avenida de Valencia, ubierta en a decada de 1940.[3]

Se veiga tamién editar

Referencias editar