La Talaya (Pedrola)

(Reendrezau dende Atalaya (Pedrola))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Talaya
La Atalaya
Situación
Situación Pedrola (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra
Macizo
Altaria 372 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

La Talaya (La Atalaya en castellano) ye un pueyo de 372 metros d'altaria, situau en a depresión d'Ebro, en o municipio de Pedrola, en a provincia de Zaragoza.

En a suya cima bi ha un vértiz cheodesico.

Toponimia editar

L'oronimo La Talaya ye transparent en aragonés. Una talaya ye en orografía un punto prou alto y vistable que permite posar-ie un puesto de vichilancia de los terrenos d'arredol. L'arabismo talaya creyó muitos toponimos en tiempos de la reconquiesta de la val d'Ebro y Sistema Iberico, lo que ixampló dimpués lo significau orichinal de "torraza situada en alto" a lo d'"altaria bien vistable en lo terreno".[1][2]

Referencias editar

  1. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia Navarroaragonesa del Ebro (II): Nombres de núcleos de población y de construcciones religiosas y militares. Publicau en: Revista Príncipe de Viana, Nº 156-157, 1979, pp. 333-350.
  2. (es) Juan Antonio Frago Gracia: Toponimia navarroaragonesa del Ebro (IV): Orónimos. Archivo de Filología Aragonesa, Vol. 30-31, 1982, pp. 26-27, pp. 30-31.

Vinclos externos editar