The General (cinta de 1926)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre una cinta de cine estausunidense de l'anyo 1926; ta atros usos, se veiga The General.
The General
Títol The General
Póster d'a cinta, obra de Hap Hadley.
Póster d'a cinta, obra de Hap Hadley.
Ficha tecnica
Dirección Clyde Bruckman
Buster Keaton
Aduyant de dirección Edward Hearn
Dirección artistica Fred Gabourie
Producción Joseph M. Schenck
Buster Keaton
Guión adaptau Al Boasberg
Clyde Bruckman
Buster Keaton
Charles Henry Smith
Paul Gerard Smith
Basau en The Great Locomotive Chase, memorias de William Pittenger
Soniu Konrad Elfers
Fotografía Bert Haines
Devereaux Jennings
Montache Buster Keaton
Sherman Kell
Escenografía Harry Roselotte
Vestuario J.K. Pitcarin
Maquillache J.K. Pitcarin
Fred Carlton Ryle
Efectos especials Jack Little
Actors Buster Keaton
Marion Mack
Charles Henry Smith
Richard Allen
Glen Cavender
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1926
Debantadera 31 d'aviento de 1926 Tokio (Imperio d'o Chapón)
Chenero(s) Cine de western
Cine belico
Cine de comedia
Cine de romance
Durada 75 min.
Idioma(s) Cine mudo
Companyías
Productora(s) Buster Keaton Productions
Joseph M. Schenck Productions
Distribución United Artists
Presupuesto 750.000 dólars
Recauto 1 millón de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

The General (títol orichinal en anglés, en aragonés A Cheneral, enguerada en Aragón con o títol en castellano de El maquinista de La General, O maquinista d'a Cheneral en aragonés) ye una cinta de cine estausunidense de cine mudo de l'anyo 1926 de western de comedia romantica belica dirichida por Joseph M. Schenck y Buster Keaton seguntes un guión adaptau por Al Boasberg, Clyde Bruckman, o mesmo Buster Keaton, Charles Henry Smith y Paul Gerard Smith d'as memorias de William Pittenger, publicadas con o títol de The Great Locomotive Chase y que describen o clamau raid d'Andrews, escaiciu o 12 d'abril de 1862 mientres a Guerra Civil estausunidense, un raid a on l'autor heba participau como soldau y por o cual recibió una d'as primeras Medallas d'Honor concedidas dende l'establimiento d'a dita medalla en aviento de 1861 por o President d'Estaus Unius Abraham Lincoln.

Una escena d'a cinta.
Una escena d'a cinta.
Una escena d'a cinta.
Una escena d'a cinta.
Una escena d'a cinta.
Una escena d'a cinta.

La cinta ye producida por Joseph M. Schenck y por Buster Keaton ta las suyas respectivas productoras Buster Keaton Productions y Joseph M. Schenck Productions, con una dirección de fotografía de Bert Haines y Devereaux Jennings y en l'elenco d'a cinta participan como actors destacaus Buster Keaton y Marion Mack como protagonistas, amás de Charles Henry Smith, Richard Allen u Glen Cavender, entre d'atros. Cal destacar que Buster Keaton en ista cinta estió autor d'o guión, productor, director, actor y dica qui en fació lo montache.

La cinta estió una apuesta personal de Keaton, qui disenyó una cinta prou luent d'o presupuesto que en ixas envueltas s'adedicaba a una cinta. Amás, qui li facilitó los diners ta la suya realización estió Joseph M. Schenck, qui yera lo chefe de Metro-Goldwyn-Mayer; en tener la cinta un fracaso en taquilla (nomás recaudó inicialment 500.000 d'os 750.000 dólars invertius, encara que plegoron en 1 millón de dólars con os ingresos foranos) Schenk obligó a Keaton a sinyar un alcuerdo prou restrictivo con a Metro, perdendo asinas Keaton la suya independencia como director que dica l'inte heba manteniu. Lo rodache d'a cinta se fació en Santa Monica (California) y en Cottage Grove (Oregón) y ye ambientada en Tennessee en os anyos 1860 mientres a Guerra Civil estausunidense.

En 1954, en oblidar lo propietario d'o copyright d'a cinta de fer la tramitación d'a suya renovación, la cinta se convertió en una cinta que fa parte d'o dominio publico en Estaus Unius.

Argumento editar

Johnnie Gray treballa en o ferrocarril, en a Western & Atlantic Railroad, y nomás tien que dos pasions: a suya novia, Annabelle Lee, y la suya locomotora, clamada The General. Cuan plega en Marietta a visitar a la suya novia montau en a suya locomotora, conoix que acaba d'esclatar la Guerra Civil d'os Estaus Unius, y que lo chirmán y lo pai d'Annabelle marchan a incorporar-se a las filas d'as tropas d'os Estaus Confederaus d'America. Ta contentar a Annabelle, Johnnie marcha tamién a alistar-se'n, pero lo desitan en considerar que lo suyo treballo en o ferrocarril ye muito mas important que tener un soldau mas en o frent. En salir de l'oficina d'alistamiento lo pai y lo chirmán d'Annabelle lo claman ta que se lis adhiba a la formación, pero él, que sabe que no l'han acceptau, marcha, dixando-les la impresión de que no ha queriu alistar-se. Como consecuencia, Annabelle li diz a Johnnie que no torne a charrar con ella dica que no porte un uniforme.

Un anyo dimpués, li dicen a Annabelle que su pai ha resultau feriu en una batalla y Annabelle marcha enta lo norte ta trobar-se con su pai. Sin saber-lo, lo fa en un convoy conduciu por a locomotora The General, que conduz lo suyo ex-novio. Cuan o tren s'atura en una gara ta que pasachers y ferroviarios minchen, os espías de l'exercito estausunidense lideraus por o capitán Anderson, que yeran asperando, aproveitan ta prener lo tren y robar-lo, ta fer-lo servir como transporte ta cremar tots os puents que trescruce en o suyo camín y asinas impedir l'aprovisionamiento de l'exercito confederau. Pero Annabelle, que heba puyau en o tren ta mirar en o vagón d'equipaches, se troba presonera inadvertida d'os nordistas.

Johnnie, qui encara no sabe que Annabelle ye en o tren, lo persigue. En primeras, a piet, y dimpués en vagoneta de man y en bicicleta dica plegar en Kingston, a on contacta con un destacamento sudista. Toz puyan en a locomotora Texas ta perseguir a los nordistas. Tanimientres, los vagons no yeran connectaus a la locootora y, cuan ista marcha, los vagons quedan entazaga con as tropas. Johnnie tarda en parar cuenta de que ye solo en a persecución y ya ye masiau tarde ta tornar a buscar a los soldaus.

Cuan os espías nordistas paran cuenta de que les persigue la Texas preban de retardar la marcha d'a locomotora perseguidora. Mientres o desmebolique d'a persecución, as tropas confederadas de l'exercito de Tennessee reblan debant d'as tropas federals y perseguius y perseguidor se troban dezaga d'as linias nordistas. Alavez, os espías paran cuenta de que qui les persigue ye nomás que un solo hombre. En parar los trens, Johnnie marcha a esconder-se en una chicota selva amanada, chusto en o mesmo momento que prencipia una plevia intensa.

En chirar as umebras, Johnnie dentra en una casa ta robar bella cosa ta minchar, pero en escuitar rudios s'oculta baixo d'una mesa. Qui dentra en a cambra ye un grupo d'oficials nordistas y Johnnie escuita cómo explican un ataque sorpresa que son preparando, ataque en o cual lo puent Rock River chuga un papel esencial. Johnnie puet veyer tamién que portan presonera a Annabelle y la enzarran en una cambra. Johnnie consigue noquiar a los vichilants d'Annabelle y liberar-la, y toz dos marchan enta la selva en a plevia. De maitín, deciden marchar enta las linias sudistas ta prevenir-les de l'ataque federal y Johnnie puya a escondidas a Annabelle en un vagón, monta en The General y marcha enta las linias confederadas, perseguiu ista vez por or soldaus nordistas puyaus en a Texas, habendo-se chirau los papels de perseguius y perseguidors.

Elenco[1] editar

Actor Papel Notas
Buster Keaton Johnnie Gray
Marion Mack Annabelle Lee
Glen Cavender Capitán Anderson
Jim Farley Cheneral Thatcher
Frederick Vroom Cheneral sudista
Frank Barnes Chirmán
Charles Henry Smith Pai
Joe Keaton Cheneral nordista
Mike Donlin Cheneral nordista
Tom Nawn Cheneral nordista
Henry Baird Soldau No acreditau
Joe Bricher Soldau No acreditau
Jimmy Bryant Participant en o raid No acreditau
Sergeant Bukowski Oficial No acreditau
C.C. Cruson Oficial No acreditau
Jack Dempster Participant en o raid No acreditau
Keith Fennell Soldau No acreditau
Budd Fine Participant en o raid No acreditau
Eddie Foster Bombero d'o ferrocarril d'a No acreditau
Ronald Gilstrap Soldau nordista No acreditau
Frank Hagney Reclutador confederau No acreditau
Ray Hanford Participant en o raid No acreditau
Jack Hanlon Papel menor No acreditau
Al Hanson Participant en o raid No acreditau
Anthony Harvey Participant en o raid No acreditau
Edward Hearn Oficial de l'exercito federal No acreditau
Hilliard Karr Soldau No acreditau
Elgin Lessley Cheneral nordista que ordena trescruzar o puent No acreditau
Louis Lewyn Soldau No acreditau
Jackie Lowe Mocet qui sigue a Johnny No acreditau
Billy Lynn Soldau No acreditau
Ross McCutcheon Participant en o raid No acreditau
Tom Moran Participant en o raid No acreditau
Charles Phillips Participant en o raid No acreditau
Red Rial Participant en o raid No acreditau
Al St. John Oficial a lo canto d'o caballo No acreditau
Harold Terry Soldau nordista No acreditau
Ray Thomas Participant en o raid No acreditau
Red Thompson Participant en o raid No acreditau
James Walsh Soldau No acreditau
Kenneth Hawley Ward Soldau No acreditau
John Wilson Soldau federal No acreditau
Jean Woodward Papel indeterminau No acreditau

Producción editar

En primerías de 1926 Clyde Bruckman, un colaborador de Buster Keaton, li charró a iste sobre as memorias de William Pittenger, un soldau de l'exercito federal mientres a Guerra Civil estausunidense, que heba publicau en 1889 con o títol de The Great Locomotive Chase y a on explicaba que heba participau en 1862 en o raid d'Andrews. Keaton yera un gran aficionau a los ferrocarrils y heba leyiu o libro, pero pensó que encara que las memorias de Bruckman yeran escritas dende la perspectiva nordista lo publico no acceptaría que se considerase a los confederaus como "los malos d'a cinta" (mai millor dito) y creyó que yera millor fer un cambeo de perspectiva ta convertir en protagonistas a los sudistas. Keaton planeyaba filmar la cinta en o mesmo puesto a on s'heban escaiciu los feitos y prebó de logar l'autentica The General, que en ixas envueltas se conservaba en a Chattanooga Union Station, una gara en Chattanooga, estando propiedat d'a Nashville, Chattanooga and St. Louis Railway. Pero los propietarios d'a locomotora, en conoixer que Keaton quereba rodar una comedia, no acceptoron.

En abril de 1926 Burt Jackson (o cherent de localizacions de Keaton) trobó una redolada en Oregón a on encara bi heba ferrocarrils y locomotoras antigos en fucionamiento y que consideraba que podeban emplegar-se en a cinta. La Oregon, Pacific and Eastern Railway encara teneba en servicio dos locomotoras antigas, que feba servir ta lo transporte de mercaderías, en concreto de fusta d'as selvas d'Oregón. Jackson mercó las dos locomotoras y dimpués encara mercó una tercera ta emplegar-la en a escena d'o colapso d'o puent.

Joseph M. Schenck, o productor d'a cinta, yera entusiasmau con tot ixo y li concedió finalment a Keaton un presupuesto de 400.000 dólars. Keaton adedicó semanas a estudiar o guión y a preparar escenas, amás de dixar creixer o suyo cabello. Tamién decidió contractar como actriz protagonista a Marion Mack, qui treballaba como miembro d'as Sennett Bathing Beauties, un grupo de mesachas que actuaban en grupo en as cintas d'o productor Mack Sennett en trache de banyo.

Rodache editar

L'elenco y l'equipo con o suyo equipe plegoron en Cottage Grove o 27 de mayo de 1926, con 18 vagons de mercaderías con canyons d'a guerra civil, vagons de pasachers reconstruyius, dilichencias, casas y treballadors, instalando-se en l'Hotel Bartell, amán d'Eugene, ta comenzar la construcción d'o escenario lo 31 de mayo. Dende alavez dixó de funcionar lo servicio regular de ferrocarril en Cottage Grove dica la fin d'o rodache; tanimientres, un tercio d'o presupuesto d'a cinta se gastó en Cottage GRove, en contractando 1.500 d'os suyos habitants.

L'8 de chunio empecipió la filmación propiament dita. Mientres o rodache, en primeras Keaton ignoraba de raso a Marion Mack, qui explicaba que Keaton se relacionaba nomás que con a suya colla, pero dimpués sí que tenioron contacto mas fluyiu. Lo rodache continaba con alegría entre los miembros de l'equipo, que mesmo emplegaban os domingos en chugar a béisbol contra los habitants d'o lugar, que deciban que Keaton podría haber estau un buen profesional.

La United Artists fació un comunicau de prensa a on explicaba que en ixe momento la cinta teneba 3.000 personas en nomina y se gastaban 400 dólars cada hora. O productor Schenck empecipió a fogar-se con os creixents costes d'a cinta y amás amaneixioron chicots accidents que cada vegada l'incrementaban mas.

O 23 de chulio, Keaton filmó a escena d'o choque de trens en una selva de coniferas amán de Cottage Grove y Keato convidó a los habitants a presenciar o choque, presentando-se 3.000 u 4.000 habitants, incluyindo-ie 500 miembros d'a Guardia Nacional d'Oregón que heban participau como extras en escenas de batalla. Ta la filmación, Keaton fació servir 6 camaras, con cuantas tomas. Lo coste total d'a filmación d'a escena estió de 42.000 dólars, la filmación mas cara d'una sola escea de todo lo cine mudo. En rematar a filmación la productora dixó los repuis d'as locomotoras en a guilera d'o río, repuis que se convertioron en una atracción turistica d'o lugar dica que mientres a Segunda Guerra Mundial se recuperoron como ferrincallo ta contribuyir en o esfuezo belico estausunidense.

En filmar unas escenas, esclató un gran incendio que li costó a la productora 50.000 dólars y que amás fació que o 6 d'agosto s'albandonase lo rodache y l'equipo tornase en Los Angeles en no poder filmar por o fumo de l'incendio. dica que no plegoron as plevias a finals d'agosto no podioron tornar a filmar y finalment remató lo rodache o 16 de setiembre y prencipiaba lo proceso d'edición d'a filmación, con a intención d'enguerar la cinta en aviento.

Critica editar

En enguerar-se la cinta no tenió pas masiau exito de publico, en mesmo no plegar con os 500.000 dólars recaudaus inicialment en Estaus Unius, salvando-se lo recaudo nomás que por os ingresos foranos, que equilibroron lo balance. Tanimientres, dende alavez la cinta ha millorau muitismo la suya critica, plegando hue a estar considerada como una d'as millors cintas d'o cine estausunidense.

The General s'engueró en primeras o 31 d'aviento de 1926 en dos chicoz cines de Tokio, en Chapón. Yera `revisto d'enguerar-la en Nueva York, en Estaus Unius, o 22 de chinero de 1927 en o prestichioso Capitol Theatre, pero s'estaba exhibindo con a-saber-lo d'exito la cinta Flesh and the Devil y finalment The General no s'engueró so que lo 5 de febrero. En una semana, lo recaudo estió de 50.992 dólars, un recaudo alto u baixo normal, con un recaudo total en Estaus Unius de 474.264 dólars, luent d'os 750.000 dólars que s'hena invertiu.

Criticas contemporanias editar

Las primeras criticas estioron francament negativas. Asinas, en Variety se deciba sobre un teatro a on s'exhibiba que:[2]

Dimpués de cuatro semanas de buenos negocios con Flesh and the Devil, parixe que practicament se morirá de fambre ista semana. (The General) ye luent d'estar divertida... (y) ...ye un fracaso.

Mordaunt Hall, o critico cinematografico d'o The New York Times, afirmó:[3]

A producción en sí ye prou bien montada, pero no se puet decir que sía una cinta muit divertida (...) Isto no ye tan bueno como los anteriors treballos d'o Sr. Keaton.

En Los Angeles Times se deciba que:[4]

No ye ni una comedia pura ni un drama emocionant ...(que)... esturruza terriblement con una persecución larga y fatigosa d'una locomotora por una atra

En Motion Picture Classic la calificaban de:[5]

...comedia suau sobre la Guerra civil, que no ye pas a lo livel d'os millors estándards de Keaton

En o New York Herald Tribune deciban que:

...(ye una cinta) ...larga y tediosa, lo menos divertiu que mai no ha feito Keaton

O escritor Robert E. Sherwood afirmó que:

Belún podría heber-li dito a Buster Keaton que ye difícil de fer reír en veyer hombres que mueren en un campo de batalla.

Criticas posteriors editar

Tanimientres la critica posterior ha moficicau muitismo ixas primeras consideracions sobre The General, que hue ye considerada como un d'os grans clasicos d'o cine mudo y mesmo como una obra mayestra y una d'as mllors cintas d'a historia d'o cine.

Asinas, o critico cinematografico britanico David Robinson diz:

Cadaguna d'as tomas tien l'autenticidat y la composición correcta sin pretensions d'una fotografía d'a Guerra civil de Mathew Brady

Ta lo critico britanico Raymond Durgnat:[5]

Puet estar que The General sía la (cinta) mas polida on a suya fotografía grisa, lo suyo buen uello ta las linias vivaces y burciadas d'as grans locomotoras, con os suyos quitanieus en forma de proa, con o suyo movimiento polidament sosteniu

En 2015 la critica cinematografica Eileen Jones, en a revista Jacobin, con una ideolochía d'ezquierda politica, calificaban a The General como una obra mayestra comica, pero a la vegada la criticaban por o suyo negacionismo y promoción d'a leyenda negacionista d'a Lost Cause of the Confederacy ("causa perdida d'a Confederación", un tipo de negacionismo historico consistent en afirmar que la luita d'os Estaus Confederaus d'America no teneba relación con a luita contra la esclavitut y estió una luita chusta y heroica).[6]

En a revista Sight & Sound, que fa una enquesta decenal sobre la lista d'as millors cintas, os criticos clasificoron a The General en a posición numero 8 en 1972[7] y en a posición 10 en 1982,[8] estando en a posición 34 en a lista d'os criticos en 2012[9] y en a posición 75 en a lista d'os directors.[10] En 2002 o critico Roger Ebert incluyó The General en a 10ena posición[11] en a suya lista The Great Movies.[12]

Ta lo critico espanyol Alberto Abuín:[13]

The General significó l'inicio d'a fin d'o chenial, en toz os aspectos, Buster Keaton. A decadencia, anyos dimpués "esborrada" gracias a los sempiternos escritors de Cahiers du Cinéma, que reividicoron a cinta como la obra mayestra que ye. Pero ixo estió muito dimpués d'as suras criricas recibidas cuan s'engueró, porque bien pocos consideroron de buen gusto reír-se'n d'a Guerra civil, lamentable episodio en a propia historia d'Estaus Unius

Ta lo critico Joaquín Juan Penalva:[14]

Produz una mica de vertido d'escribir sobre una cinta como El maquinista de la General en estar, sin garra dandalo, debant d'una d'as obras mayestras d'o seteno arte, no nomás d'a comedia u d'o cine mudo, so que d'o cine en cheneral. En o momento d'estar enguerada la cinta recibió una fría acullida tanto por a critica como por o publico, puet estar porque narraba en clau de comedia un episodio d'a Guerra de Secesión, pero la verdat ye que dende alavez no ha feito mas que creixer, y la suya factura sorprén cuasi 90 anyadas dimpués d'estar enguerada

Mesuras de preservación editar

En 1989 a Biblioteca d'o Congreso d'os Estaus Unius establió lo National Film Registry con a misión de seleccionar ta la suya preservación ta lo futuro de cintas con caracteristicas culturalment, historica u estetica significativas y en ista primera tangada de cintas incluyó The General; coo comparación, atras cintas incorporadas en ixa primera tangada u edición estioron The Best Years of Our Lives, Casablanca, Citizen Kane, Gone with the Wind, Singin' in the Rain, Snow White and the Seven Dwarfs, Star Wars Episode IV: A New Hope, Sunset Boulevard u The Wizard of Oz.[15]

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar