Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Piedra
Administración
Estaus {{{estaus}}}
Territorios Guadalachara
Comunidat de Calatayú
Cheografía
Longaria  km
Altaria d'o naixedero  m
Naixedero Tortuera
Desembocadura río Xalón
Superficie d'a cuenca {{{cuenca}}} km²
Cabal meyano m³/s
Mapa

Lo Piedra en Aragón

Lo río Piedra ye un río aragonés, afluent de lo río Xalón.[1]

Naixedero editar

Hidrolochicament se puede dicir que lo río Piedra naixe en lo lugar de Cimballa, a on que los manantials li aportan un caudal que plega dica Xalón. Los manantials mes importants son: Los uellos de la Balsa, El Molinno Nuevo, los dos de lo batán que dan augua a la piscifactoría, y lo de La Fuente de la Mora a on que son las piscinas.

Auguas ent'alto d'ixos naixeders lo río baixa seco cuasi tot d'anyo dende las sierras de Selas y Caldereros a traviés de las foces de Torralba, que son lo escenario d'una antiga captura fluvial a costa de cuencas endorreicas relacionadas con la de Gallocanta.[2] Considerando como principal d'entre los cursos d'augua menors que complegan en Embit lo río se San Nicolás u de la Vega se puede decir que topograficament lo naixedero de lo río Piedra ye cerca de Cillas, en lo termin municipal de Rueda de la Sierra.

Curso meyo editar

En esta parte de lo cauz se troban:

Desembocadura editar

En lo curso meyo de lo Xalón, antes de plegar enta Calatayú entre las desembocaduras de los ríos Monegriello, y Mesa.

Referencias editar

  1. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. El Río Jalón. El Periódico de Aragón, Diputación General de Aragón, 2005, p 42
  2. (es) F. J. García Prieto, Francisco Gutiérrez Santolalla: Geomorfología karstica de las cuencas de Gallocanta y Jiloca (provincia de Teruel). Publicau en Teruel: Revista del Instituto de Estudios Turolenses, Vol. 87, Nº 1, 1999, pp. 63-68.


Afluents d'o río Xalón
Marguin izquierda Nágima | Algadir | Monegriello | Manubles | Ribota | Aranda
Marguin dreita Piedra | Xiloca | Miedes | Griu