Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Merops
Eixemplar de Merops apiaster
Clasificación cientifica
Eukaryota
Animalia
Chordata
Aves
Neornithes
Neognathae
Coraciiformes
Meropidae
Merops
Descripción
Merops
LINNAEUS, 1758

Merops (L., 1758) ye un chenero d'aus coraciformes adintro d'a familia Meropidae, d'a cual en ye o chenero tipo.

O chenero contiene 28 especies que se troba en o sud d'Europa y Magreb, Africa ecuatorial y meridional, Asia en sud de l'Himalaya y Oceanía. D'entre ellas, Merops apiaster ye común en Aragón y a resta d'a Peninsula Iberica.

Descripción editar

Son aus de mida mediana, de 27-28 cm de largaria, de volido rapedo y maniobrable. Tienen as alas largas, rematadas en punta, que cuan se plegan arriban dica la fin de la coda. A coda ye cuadrada, y en os eixemplars adultos tiene dos plumas centrals mas largas.

Son insectivoros que pillan as suyas presas cuan vuelan. Socavan niedos en forma de cado en as ripas y ripazos de tierra u arena compacta en a marguin de ríos, barrancos y ramblas a prou altura pa que a mayoría de depredadors no i gosen dentrar.

As especies que viven en latituz subtropicals y temperadas son migraderas, y no i son si que en os meses estivals. En hibierno, marchan en migración dica latituz calidas a sobén a bels millars de kilometros d'os puestos a on que crían.

Vinclos externos editar