Giovanni Pico della Mirandola

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Giovanni Pico della Mirandola
Pico della Mirandola, Galería Uffizi, Florencia
Pico della Mirandola, Galería Uffizi, Florencia
Información personal
Calendata de naixencia 24 de febrero de 1463
Puesto de naixencia Mirandola, Italia
Calendata de muerte 17 de noviembre de 1494
Puesto de muerte Florencia, Italia
Ocupación humanista y filosofo

Giovanni Pico della Mirandola (Mirandola,24 de febrero de 1463 - Florencia 17 de noviembre de 1494) estió un humanista y filosofo italiano.

Naixió en Mirandola, y yera o zaguero fillo de Gian Francesco I y de Giulia Boiardo. Estudeó en Bolonya (1477-1478), en Ferrara (1479) y en Padua (1480-1482), an dentró en contacto con l'averroísmo.

Filosofo y humanista, estió uno d'os estudeosos d'a conoixencia y l'autodeterminismo de l'hombre en a linia humanista. Ye remerato, entre atras cosas por a gran memoria que teneba. O suyo pensamiento prencipal se fundamentaba en a posibilidat de d'aunir totas as corrients filosoficas y teolochicas, metendo a l'hombre en o centro de l'universo, seguntes l'anviesta d'o Renaiximiento.

Fue acusato por a Inquisición, y fue salvato d'a foguera por Lorenzo de Medicis que fabló y pagó en favor d'él. En 1484 marchó a vivir ta Florencia, an se fació amigo de Lorenzo o Magnifico, Poliziano y Marsilio Fizino, con qui frecuentó l'Academia neoplatónica.

En 1486 editó en Roma as "Conclusions filosoficas, cabalisticas y teolochicas"

Morió en Florencia de maniera nunca esclarida en 1494.

Obras editar

 
Opera omnia, 1601.
  • Conclusiones philosophicae, cabalistica et theologicae.
  • De omnibus rebus et de quibusdam aliis.
  • Oratio de hominis dignitate.
  • Disputationes in astrologian.

Vinclos externos editar