Gaspar Brunet i Viadera

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Gaspar Brunet
Información personal
Calendata de naixencia 1870
Puesto de naixencia Barcelona, Catalunya
Calendata de muerte 1928
Puesto de muerte Barcelona, Catalunya
Ocupación Incheniero industrial textil, inventor y Profesor.
Conchuche Dolores Margot

Gaspar Brunet i Viadera u simplament Gaspar Brunet, naixito de Barcelona en 1870 y muerto en o mesmo puesto en 1928 estió un personache polifacetico, incheniero, inventor, profesor y pionero de l'aviación en Espanya con as suyas publicacions dedicatas a l'aviación y a mas estió o disenyador de l'aeroplano Brunet-Olivert, con el que Joan Olivert o 5 de setiembre de 1909 consiguió o primer vuelo en España feito en o campo militar de Paterna.

Dimpués d'iste exito disenyo atras aeronaus pero falto de financiación y respaldo d'intitucions civils u militars albandonó a construcción y disenyo de aeronaus, continando a suyo oficio de incheniero textil pantentando muitas maquinas y procedimientos tan fer telas.

En l'anyo 2003 se facioron dos replicas d'a suya aeronau que hue son expuestas en o Museo d'as Artes y as Ciencias de Valencia y en o Museo de l'Aire de Madrit.