Enerchía nucleyar

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000

A enerchía nucleyar ye l'aproveitamiento d'a capacidat que tienen os isotopos de bels elementos quimicos ta experimentar reaccions nucleyars y emitir enerchía en a transformación. Una reacción nucleyar consiste en a modificación d'a composición d'o nuclio atomico d'un elemento, que podría mutar y pasar a estar atro elemento como consecuencia d'iste proceso.

Central nucleyar d'Azcón.

Bi ha dos formas d'aproveitar a enerchía nucleyar, convertido-la en calor: a fisión nucleyar, en a que un nuclio atomico se subdibide en dos u mas grupos de particlas y a fusión nucleyar, en a que a o menos dos nuclios atomicos s'unen ta formar atro diferent.

Enerchía nucleyar en Aragón editar

En Aragón no bi ha centrals nucleyar actualment, manimenos habió un prochecto en l'anyo 1976 ta construyir una central nucleyar en o mesmo puesto d'a central termica d'Escatrón.[1] En un referendum que se fació en o lugar en 1977, un 93,92%[2] d'os vecins d'Escatrón refirmaban a instalación d'a central nucleyar. A la fin a central no se construyó debito a la "moratoria nucleyar".

Sí que existen centrals nucleyars en activo en as provincias mugants con Aragón:

Referencias editar