Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Ecser (prenunciato [ˈɛʧɛr] (AFI), en eslovaco Ečer) ye un municipio de lo condau de Pest, en Hongría. La suya población ye de 3.251 habitants en una superficie de 13,1 km².

Ecser
Ečer
Localidat d'Hongría
Escudo d'armas

Casa tipica
Estau
 • Rechión
 • Condau
 Hongría
Hongría Central
Pest
Superficie 13,1 km²
Población
 • Total
 • Densidat

3624 hab. (2013)
248,05 hab/km²
Codigo postal 29-2233
Coordenadas
Ecser ubicada en Hongría
Ecser
Ecser
Ecser en Hongría
Web oficial

Se troba a man de Budapest, en dirección sud-este, a par de l'Aeropuerto Internacional Feirhegy d'a capital ongara. Lo municipio tien una minoría etnica eslovaca y per ixo s'ha puesto conservar lo nombre tradicional en a luenga d'estes: Ečer.

Historia editar

Lo documento mes antigo on amaneixe lo lugar d'Ecser ye d'el 13 d'aviento de l'anyo 1315. La tradición, manimenos, en sitúa es orichens en o sieglo IX: Lo nombre d'a población, s'esplica en una falordia, el quitó lo Gran Prencipe Árpád (s.IX) cuan paró en l'asentamiento ta escansar-se. Alavez, lo Prencipe preguntó cómo le deciban y como es pobladors no le sabioren dar garra respuesta, decidió que le posasen lo nombre per un caixico que i heba (cser en hongaro).

Lo lugar quedó de tot espoblato mientres a epoca d'a dominación otomana (1526-1686), prencipalment per lo setio d'a ciudat de Buda, que tot el destruyó. Dimpués, dica l'anyo 1699 no el tornoren a repoblar.

Monimentos y patrimonio editar

  • La ilesia catolica de l'anyo 1740.
  • Un dance que en dicen Ecseri lakodalmas (vodas en Ecser) que ye patrimonio nacional d'Hongría.

Poblacions chirmanatas editar