Capítol (relichión)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Capítol (de lo latín CAPITULUM)[1] ye como se diz a una corporación eclesiastica de la ilesia catolica, la ilesia anglicana y las ilesias luteranas de lo norte.

Se diz que la palabra vien de capítol de lo libro de reglas. Ye un costumbre en la regla de Sant Benedet que los monches tiengan una reunión diaria pa charrar de los afers de lo monesterio, ascuitar un sermón u lectura, u recibir instruccions de l'abate. Como la reunión principia leyendo un capítol de la regla, la reunión mesma prenió lo nombre de capítol y tamién lo puesto a on se feba (casa del capítol, sala del capítol en catalán, y sala capitular en castellano).

Lo termin tien bellas especializacions:

Referencias editar

  1. (es) Francho Nagore Laín: Vocabulario de la Crónica de San Juan de la Peña (versión aragonesa, s. XIV), Universidat de Zaragoza, 2021, ISBN 978-84-1340-315-1, p.109